Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Visst är det så.

Jag jobbade tidigare på gamla ST Lars i Lund (företagshotell nu) där dom lobotomerade folk och dylikt. Otroliga historier man fick höra om den tiden!

Det kan dock slå åt andra hållet också. Finns flera "färska" fall, bland annat det här avskyvärda Ättikkafallet med flera. Där har personen i fråga bedömts vara psykiskt sjuk vid tillfället, alternativt under psykos. Men sedan när rättegången sätter igång bedöms man vara frisk och då kan man inte skriva in dom på rättspskyatrisk vård så vips blir det livstid istället. Inte just i Ättikafallet men varit andra.
Kan leva med att folk som begår våldsbrott får långa fängelsestraff.

Kan man i det fallet få betald hotell :D ?
Killgissar att det nog går om det bedöms vara nödvändigt.

Jag har bara hört talas om händelser som jag mycket väl kan tänka mig inneburit både långvariga alternativa ställen att bo på och säkert även personskydd med livvakter.
Inget jag behövt.

Det beror lite på omständigheterna. I det här fallet är jag inte så bekymrad. Varit en gång när det var lite andra omständigheter, då for vi hemifrån några dagar, inget hände dock.
Okej. Hemskt att det ska förekomma alls, hoppas det håller sig lungt :folded:

Kan man i det fallet få betald hotell :D ?
Visst är det så.

Jag jobbade tidigare på gamla ST Lars i Lund (företagshotell nu) där dom lobotomerade folk och dylikt. Otroliga historier man fick höra om den tiden!

Det kan dock slå åt andra hållet också. Finns flera "färska" fall, bland annat det här avskyvärda Ättikkafallet med flera. Där har personen i fråga bedömts vara psykiskt sjuk vid tillfället, alternativt under psykos. Men sedan när rättegången sätter igång bedöms man vara frisk och då kan man inte skriva in dom på rättspskyatrisk vård så vips blir det livstid istället. Inte just i Ättikafallet men varit andra.
Jaså… när arbetade du där ? Vill du säga i vilken byggnad… ?! :)

Jag förvaltade dessa fastigheter för ett antal år sedan… och minns med fasa när jag ”insåg” att tillhörande beståndet ingick även en kyrkogård… (nån kilometer bort). En sorglig syn med bara en massa kors med nummer på… dom intagnas nummer :(

Jaså… när arbetade du där ? Vill du säga i vilken byggnad… ?! :)

Jag förvaltade dessa fastigheter för ett antal år sedan… och minns med fasa när jag ”insåg” att tillhörande beståndet ingick även en kyrkogård… (nån kilometer bort). En sorglig syn med bara en massa kors med nummer på… dom intagnas nummer :(

Sankt Lars väg 41 satt vi på. Hela området låg mitt ute i ingenstans. Vilade verkligen något mörker över det haha.

Har någon en smart plan att få ihop en hundring tills man får lite utbetalning på måndag? Typ skaffa nåt konto nånstans och få pengar insatt. Som det fanns mycket förr. Är löjligt desperat och de där undersökningarna man kan göra har inte gett många kronor.

Sankt Lars väg 41 satt vi på. Hela området låg mitt ute i ingenstans. Vilade verkligen något mörker över det haha.
Då var det byggnaderna mellan motorvägen och ån… eller hur? Vilket år arbetade du där?!

Har någon en smart plan att få ihop en hundring tills man får lite utbetalning på måndag? Typ skaffa nåt konto nånstans och få pengar insatt. Som det fanns mycket förr. Är löjligt desperat och de där undersökningarna man kan göra har inte gett många kronor.
Ut och plocka burkar,det tror jag är fortaste vägen till en hundring.
El kolla i metallåtervinningen även om det inte är tillåtet.

Ut och plocka burkar,det tror jag är fortaste vägen till en hundring.
El kolla i metallåtervinningen även om det inte är tillåtet.
Ungarna är nog måttligt sugna på att gå runt och rota men jag fattar poängen absolut. Finns inga snabba pengar typ.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp