Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Aftonbladet. JUST NU: Gunilla Persson skuldfri
Kronofogden: "Ska rösta på hennes låt"

Aftonbladet. JUST NU: Gunilla Persson skuldfri
Kronofogden: "Ska rösta på hennes låt"
Fk hade tydligen återkallat målet. Dom får hoppas hon betalar då helt enkelt. Såg att advokaten nånstans välkomnade kfms beslut. Vet inte hur det är med advokaten riktigt, för beslutet att återkalla var ju fks, inte kfms..

”Avida höjer räntan på krediter med 2,25 procentenheter från och med 04.03.2024. Förändringen av räntan sker på grund av ökade upplåningskostnader och en höjning av det allmänna ränteläget, med hänvisning till Avidas allmänna villkor.”

Avida skruvar upp räntan 225 punkter till, (motsvarande 9 räntehöjningar från riksbanken).
Då har dom ändå höjt mer än riksbanken senaste åren.
Fick detta meddelande och känner mig orolig. Har ett kreditlån på 300 000 hos dom som nu ska göras om så inga uttag är längre tillåtna (lika bra egentligen) men därmed höjdes min månkostnad med 300 kr och nu ska det höjas ytterligare 2,25% vettefan vad det kommer bli i mån framåt.

Fick detta meddelande och känner mig orolig. Har ett kreditlån på 300 000 hos dom som nu ska göras om så inga uttag är längre tillåtna (lika bra egentligen) men därmed höjdes min månkostnad med 300 kr och nu ska det höjas ytterligare 2,25% vettefan vad det kommer bli i mån framåt.
Höjer man räntan 225 punkter och stoppar utlåning så betyder det förmodligen att konkurs står för dörren.

Tyvärr kommer detta bli mycket mer i skillnad än 300 kr i månaden...
Blir tungt för många. Avida är sällan första alternativet till kredit. Jag fick betala in räkningen när lönen kom sen ta ut pengarna som jag kunde dagen efter för att det skulle gå runt.

Tyvärr är det nog mer i höjning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp