Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Håller med om att man har varit där. Men med facit i hand skulle man ju ha gett upp mycket tidigare.
Tyvärr kunde jag inte bara ge upp och släppa allt även om jag många ggr önskar att jag kunde. Men såna beslut är historia nu.

Skulle nog säga att omständigheterna har tvingat mig att låna. Skyller inte ifrån mig men där och då har jag inte kunnat hitta andra utvägar än lån.
Ja såklart men inlägget jag svarade på lät så offerkofta.

Hehe,
Ingen tvingar ju folk att röka cigaretter eller dricka sprit heller men lik förbannat kan man väl känna medlidande med någon 35-åring som dör i lungcancer och förbanna Philip Morris för det.
Allt är såklart inte svart eller vitt.

Jo jag hoppas faktiskt ett bolag som tar 30-40 % ränta att gå omkull !
Det innebär att du inte har något emot följdeffekterna som slår igenom marknaderna heller antar jag. Följdkonkurser i helt "vanliga" bolag är inga konstigheter i det sammanhanget, som i sin tur innebär arbetslöshet, som innebär ekonomiska problem som innebär.. ja. osv.

Det innebär att du inte har något emot följdeffekterna som slår igenom marknaderna heller antar jag. Följdkonkurser i helt "vanliga" bolag är inga konstigheter i det sammanhanget, som i sin tur innebär arbetslöshet, som innebär ekonomiska problem som innebär.. ja. osv.
Vad tror du det blir för konsekvenser när dom får folk att låna ifrån dom ? Sen om man ska ta dom mindre bolagen tex mobillån så tror jag inte det påverkar marknaden super mycket !

Vad tror du det blir för konsekvenser när dom får folk att låna ifrån dom ? Sen om man ska ta dom mindre bolagen tex mobillån så tror jag inte det påverkar marknaden super mycket !
Ok..

Tusenlappen
38:an
Betalkoll
Catalunia Capital
Credigo
Credway
Easycredit
Euroloan
Extrakosing
Extralånet
Focuslån
Frogtail
GetGrace
GLASE
Holm Bank
Instant Money Sweden
Kortlån
Kredera
Kredit365
Kreditkontot
Kundfinans
Fellow Finance
Lånbutiken
Meddelandelån
Monara
Nanoflex
Nanokredit
Onea
OPR Privatlån
Everyday+/Everyday Card
Strandia Finans
Pluskan
Slantar
Primal Capital
Profilkredit
Tando
(Get)Divide
PFC
Wästgöta
Mobillån

Börjar vara ganska många som antingen lagts ner eller "pausat utlåning" som vissa kallar det.
Säkert missat ett par stycken.

Resurs, Intrum och Avida verkar ligga lite risigt till. 4finance AB (Vivus) går med brakförlust. Luma Finans AB (Lumify/Credifi/Binly) verkar också kapa kostnader och sagt upp sammarbetet med ex Gothia Inkasso.

Som det ser ut nu kommer första räntesänkningen i Juni enligt marknaden, möjligtvis Maj. Får se hur många fler banker som städas undan kommande år.

Senast ändrad:
Som det ser ut nu kommer första räntesänkningen i Juni enligt marknaden, möjligtvis Maj. Får se hur många fler banker som städas undan kommande år.

När det gäller marknadens räntor så har en del redan sjunkit, främst på bolån kanske, men även billån verkar ha gått ned något den senaste tiden.

När det gäller marknadens räntor så har en del redan sjunkit, främst på bolån kanske, men även billån verkar ha gått ned något den senaste tiden.
Det stämmer när det kommer till bolån och möjlighen någon annan form av lån.

Vad gäller blancolån och krediter så höjer man fortfarande eller står stilla i bästa fall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp