Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

”Avida höjer räntan på krediter med 2,25 procentenheter från och med 04.03.2024. Förändringen av räntan sker på grund av ökade upplåningskostnader och en höjning av det allmänna ränteläget, med hänvisning till Avidas allmänna villkor.”

Avida skruvar upp räntan 225 punkter till, (motsvarande 9 räntehöjningar från riksbanken).
Då har dom ändå höjt mer än riksbanken senaste åren.

Jösses!!

Mycket kreditförluster?

”Avida höjer räntan på krediter med 2,25 procentenheter från och med 04.03.2024. Förändringen av räntan sker på grund av ökade upplåningskostnader och en höjning av det allmänna ränteläget, med hänvisning till Avidas allmänna villkor.”

Avida skruvar upp räntan 225 punkter till, (motsvarande 9 räntehöjningar från riksbanken).
Då har dom ändå höjt mer än riksbanken senaste åren.
Nog många kredit bolag som har det tufft nu ! Lider knappast med dom direkt !

Nej lida med som behöver man inte. Man ska dock inte önska att dom går omkull tror jag. Även en mindre aktörs konkurs kan få allvarliga konsekvenser

Ja, dessa banker lider då knappast med oss. Helt övertygad av att dom njuter av att råna oss på varenda öre vi har och inte har i 20 års tid.

Ingen har tvingat oss att låna.

Hehe,
Ingen tvingar ju folk att röka cigaretter eller dricka sprit heller men lik förbannat kan man väl känna medlidande med någon 35-åring som dör i lungcancer och förbanna Philip Morris för det.

Skulle nog säga att omständigheterna har tvingat mig att låna. Skyller inte ifrån mig men där och då har jag inte kunnat hitta andra utvägar än lån.
Håller med om att man har varit där. Men med facit i hand skulle man ju ha gett upp mycket tidigare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp