Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Okej, ja gör det. Jag har för inte så länge sen förhandlat med dom och dom strök över 100k i ränta så det finns ju absolut möjligheter.
Jag hade verkligen inte kontaktat dom om det du uppger stämmer utan du ska givetvis bara pynta in dom 1400:- och hoppas på det bästa. Anbud/ accept skall ju gälla i detta läge, iofs kan dom eventuellt krångla till det och ta sig ur det iom att det är ett ruskigt bra erbjudande men jag hade kört på eftersom du som sämst kommer i ett jäkla bra förhandlingsläge om nu inte hela skulden skrivs av. Du har det på papper så kör!

Senast ändrad:
Intressant. Jag fick ett brev på Kivra från Intrum Sverige AB om en skuld jag har där. "Betala resterande belopp om 1400:- så blir du skuldfri hos oss!"
Njaee...loggade in på mina sidor hos dom. Precis som jag hade för mig har jag över 200000:- hos dom. Ren bullshit alltså! Hade jag haft pengarna hade jag betalat in och sen tagit strid för att dom ska stryka resterande skulder :facejoy:
Och det står inget ärendenummer i brevet?

Njae, man kommer ingenstans med att driva det. Men jag har 5 ärenden hos dom, samma bolag. Och det dom skrev var "betala detta och bli skuldfri hos oss". Formuleringen är jäkligt missvisande. Nej, inget ärendenummer bara ett referensnummer. Men som sagt, inget jag lägger mer energi på, bara en liten varning till andra så man inte blir lurad av deras formulering!

Jobblördag ute var länge sedan, och för de allra flesta var det oväntat att det blev besök.

Bra för dig, lite extra pengar,men inte lika bra för dem som fick oväntat besök.
Det beror ju på hur man ser på det. Tycker man att få bort skulder är bra så är det bra. Tycker man behålla saker och inte betala är bra, då är ju hembesöket dåligt.
Kan vara dåligt för vissa om andra myndigheter är med också

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp