- Meddelanden
- 22 630
- Mottagna reaktioner
- 16 053
- Poäng
- 10 747
Frågan är om det inte kommer ske ytterligare en ökning 2024 för höjda räntor osv har nog först nu fått rejält genomslag... Plus så har ju befolkningen ökat.
Stämt fel bolag? Slipat..![]()
Per Holknekt stämde spelbolagen på miljoner – förlorar i rätten
Entreprenören Per Holknekt, som uppger sig varit spelmissbrukare, spelade bort många miljoner och stämde Unibets ägare på över 10 miljoner…www.dn.se
Synd.
Ja precis, man får hoppas att de justerar sina jämförelsetal med åtminstone räntehöjningarna och i förlängningen våra ökade räntekostnader som ökat med RBs höjningar plus lite till. Ex om man har 500 000 i blancolån som ökat med säg 5% (från minusränta/0% till 4%) så har man fått 25000 i ökade räntekostnader. Nu låg styrräntan inte på 4% på hela fjoråret men ändå.Frågan är ju också vad låneinstitut tycker om att man helt plötsligt får ett högre underskott? Jag tänker att det finns en orsak och kanske inte alltid behöver betyda något ”dåligt”.. alltså inget medvetet val man gjort av ökade räntekostnader. Men ett ökat underskott lär de väl ha blitt för de flesta.
Det är ombudet som gjort fel enligt mig. För övrigt tror jag tyvärr att Per tar livet av sig mycket snart!Helt jävla ofattbart att Holknekt gör bort sig på det här sättet. Han blev för ivrig och gick till rätten - något han gjorde rätt i men hur i hela friden gjorde han en sådan sanslös tabbe genom att stämma helt fel bolag? Otroligt.
Han kan förvisso få rätt i hovrätten som Betssonspelaren men detta var obegripligt. 2 miljoner ytterligare i sjön.
Det är ombudet som gjort fel enligt mig. För övrigt tror jag tyvärr att Per tar livet av sig mycket snart!
Jag tror han är stenblack!Varför tror du det?
Han har en liten dotter, han är nykterist, han minglar med kändiseliten och han kan på sitt kändisskap kontinuerligt få in deg i form utav föreläsningar och dylikt.
Han känns stark psykiskt.
Jag gissar det är tänkt som motsats till stenrik.Vad betyder stenblack?