Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Tjänar min in semesterdagar om man är sjukskriven? Frågar åt en vän som varit sjukskriven på heltid sen augusti och nu blev alla uppsagda. Slutlön med några intjänade semesterdagar?
Är det inte så att vid sjukskrivning upp till 180 dagar tjänar man in full semester?

Vad det svänger kan man säga.
Lite kontrast 2019 och 2022. Får vi se detta igen i framtiden? :p
1707287052074.png

1707287086394.png

Har inte sevenday haft rätt bra ränta med hårda krav?
Problemet är att du kan ha hur hårda regler som helst och ge en låg/normal marknadsränta men då är det ju svårare att ha någon lönsamhet om förlusterna börjar öka. Systemet som det är uppbyggt idag straffar ju de banker som har en mer sund kreditgivning då du bara får en överblicksbild på sökandes kreditvärdighet vid ansökningstillfället.

Gällande att banker drar sig ur att använda låneförmedlare är nog naturligt i dessa tider då det kostar att förmedla sina lån där, har de stramat åt sina krav så finns det ju ingen mening att betala UC massa pengar för avslag.

Jag tror att dessa kommer ha spelat ut sin roll i och med det nya skuldregistret. Det kommer ju inte finnas några "1 fråga och få bud från 30 banker" längre att marknadsföra 24/7 till kreti och pleti.

Senast ändrad:
Problemet är att du kan ha hur hårda regler som helst och ge en låg/normal marknadsränta men då är det ju svårare att ha någon lönsamhet om förlusterna börjar öka. Systemet som det är uppbyggt idag straffar ju de banker som har en mer sund kreditgivning då du bara får en överblicksbild på sökandes kreditvärdighet vid ansökningstillfället.

Gällande att banker drar sig ur att använda låneförmedlare är nog naturligt i dessa tider då det kostar att förmedla sina lån där, har de stramat åt sina krav så finns det ju ingen mening att betala UC massa pengar för avslag.

Jag tror att dessa kommer ha spelat ut sin roll i och med det nya skuldregistret. Det kommer ju inte finnas några "1 fråga och få bud från 30 banker" längre att marknadsföra 24/7 till kreti och pleti.
Lite så jag känner också.
Med tanke på att även en provision ska betalas ut på det beviljade lånet via en förmedlare.
Så snart får man gå direkt till sin ordinariebank och ansöka. "Det var bättre förr" :)

Läste precis på text tv:"Totalt redovisar Handelsbanken SEB. Swedbank och Nordea 200 miljarder i vinst. 120 miljarder går till aktieägarna ".

Såg att Nordea köper Danske Bank också

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp