Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jaha, så det är därför min reseräkning till Europeiska Kommissionen med originalkvitton aldrig kom fram. Förlorade typ 10000 kr på det. Hotell, taxi och andra utlägg för tjänsteresa. Och de krävde att jag skickade allt som originalkvitton i brev som kom bort på vägen. Kul!
Nej, det var någon chef på Europeiska Kommissionen som lade in det som sin egen utgift.
Endast denne som kräver kvitto i original, alla andra använder den digitala tjänsten för detta.
Kvitton sparas av användaren själv för eventuell granskning, men finns i digital form i ärendesystemet.
Chefen på Europeiska Kommissionen lider även han av spelmissbruk.
(Helt påhittat, men skulle också kunna vara sant)

Märkte av häromdagen att delgivning på arbetsplatsen var känsligt.
Vederbörande skrev på papperna, ett 20tal betalningsföreläggande, snabbt och gick sen. Ringde sedan och skällde ut mig, närmaste chef, någon på Kundcenter och säkert någon mer, över hur man kunde vara så kränkande att dyka upp på arbetsplatsen.

Argumenten att handlingarna kommit 2 gånger på kivra, lämnats på plats i bostaden (utan personen hemma) 2 gånger, skickats på mail en gång och postats 3 gånger hade ingen större verkan.
"Postnord får ju inte fram något"
"Men jag har ju själv lagt dom i brevinkastet hos dig också, och vi har ju försökt nå dig många gånger på telefon också..."

Hen får vara nöjd över att ha dragit på processen i några månader, kanske varit värt det ändå..

Nej, det var någon chef på Europeiska Kommissionen som lade in det som sin egen utgift.
Endast denne som kräver kvitto i original, alla andra använder den digitala tjänsten för detta.
Kvitton sparas av användaren själv för eventuell granskning, men finns i digital form i ärendesystemet.
Chefen på Europeiska Kommissionen lider även han av spelmissbruk.
(Helt påhittat, men skulle också kunna vara sant)
Haha, nja, jag var även tvungen att först få ett brev från Kommissionen med en inbjudan till mötet jag skulle på och efter avslutat möte skriva på en försäkran över att jag faktiskt varit på mötet. Plus alla andra papper som behövdes för att styrka min identitet, mitt bankkonto etc. Och så de där originalkvittona. Man kan ju tycka att de förstår att man har bott på hotell i några nätter när de själva bokade flyget till andra sidan jordklotet och fått intyget att jag var på mötet. Och mina transaktioner från banken.

hej, kan någon hjälpa mig att rätt. Jag lär i utgångspunkten åka på rejäl restskatt. Läste i en annan tråd att inte alla kreditgivare rapporterar in räntor till Skatteverket. Men bör jag ”leta upp” så mycke ränteutgifter jag kan och lämna in, eller är det bättre att få ett lägre underskott på deklarationen. Frågan är väl om det är att föredra hög restskatt eller ett hyfsad bra underskott ? Eller tänker jag fel nu‍♀️?

hej, kan någon hjälpa mig att rätt. Jag lär i utgångspunkten åka på rejäl restskatt. Läste i en annan tråd att inte alla kreditgivare rapporterar in räntor till Skatteverket. Men bör jag ”leta upp” så mycke ränteutgifter jag kan och lämna in, eller är det bättre att få ett lägre underskott på deklarationen. Frågan är väl om det är att föredra hög restskatt eller ett hyfsad bra underskott ? Eller tänker jag fel nu‍♀️?
Der beror väl på vad syftet är. Kvarskatten ska ju betalas. Många skulle tycka det var bättre betala en lägre sådan.

Jo, är lite osäker om jag skall söka samlingslån under året (med risk att få avslag) eller bara fortsätta med dubbla jobb i ett år till.

Haha, nja, jag var även tvungen att först få ett brev från Kommissionen med en inbjudan till mötet jag skulle på och efter avslutat möte skriva på en försäkran över att jag faktiskt varit på mötet. Plus alla andra papper som behövdes för att styrka min identitet, mitt bankkonto etc. Och så de där originalkvittona. Man kan ju tycka att de förstår att man har bott på hotell i några nätter när de själva bokade flyget till andra sidan jordklotet och fått intyget att jag var på mötet. Och mina transaktioner från banken.
Usch, hade blivit vansinnig. Det antar jag har att du också blev.

Man, 57 år.
Jobbar heltid inom kommunen med administrativa uppgifter.
Anledningen till att jag finns här är att jag 2016 googlade ”släppa till Kronofogden” och det första som kom upp var en tråd här på forumet. Släppte alla mina skulder februari-mars 2016.
Fick skuldsanering 2017 och var klar april 2022.
Bra jobbat och stort grattis att du är skuldfri

Man 55 år, sambo jobbar som bilförsäljare sedan början 2000. Stora skulder som uppkommit av överkonsumtion bland annat av för många travhästar! Sanering beviljad för ca 1månad sedan. Hittade hit av en googling för 6-7år sedan…
Kämpa, skönt att du blev beviljad sanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp