Ökar med 50. Undrar hur mycket som kommer in, det ramlar in rätt många miljoner per dag ocksåDetta kommer lite längre fram att bli ett mindre problem med den nya lagstiftningen, det kommer helt enkelt inte bli lika enkelt att överskuldsätta sig.
Sen kommer givetvis en del hamna i knipa ändå men förhoppningsvis kan dessa cirka 500.000 som är hos KFM idag börja minska snarare än som hittills öka,
Ifrån förra året - till i år har skulderna (totalt) hos KFM ökat med 17 miljarder, det är enorma summor. Det är de facto en ökning med 50 miljoner kronor PER DAG. Rapporten kom för en timme sedan.
![]()
Stor ökning av svenskarnas skulder hos Kronofogden
Den totala skulden hos Kronofogden är nu 119 miljarder kronor, en ökning med 17 procent jämfört med förra årsskiftet. Antalet skuldsatta har ökat i he...kronofogden.se
Den är slut vid inledande så 2019-02-20Hej
En fråga jag fick ett beslut om inledande 2019-02-20 och den beviljades 2019-05-27.
vilket datum är den slut ? Hittar inte mina papper och jag var helt säker på att jag var klar nu 20/2 men en kompis säger att det är 27/5 som gäller .
har kämpat så hårt och hade det verkligen inom räckhåll självklart är det ju bara tugga i sig om det är i maj . Men tänkte jag skulle fråga här om någon vet .
Dock betalar du kanske sista gången den siste feb…Hej
En fråga jag fick ett beslut om inledande 2019-02-20 och den beviljades 2019-05-27.
vilket datum är den slut ? Hittar inte mina papper och jag var helt säker på att jag var klar nu 20/2 men en kompis säger att det är 27/5 som gäller .
har kämpat så hårt och hade det verkligen inom räckhåll självklart är det ju bara tugga i sig om det är i maj . Men tänkte jag skulle fråga här om någon vet .
Tack för hjälpenDock betalar du kanske sista gången den siste feb…
GrattisTack för hjälpen
Jag fick betala i 3 år så det är färdigt . Nu känns d så himla nära

Om du har en iphone kan du blockera alla 0731214 nummer.0731214...Så börjar 32 nummer med olika slutsiffror som jag har blockerat. Det är just nu vivus som ringer dessa automatsamtal varje dag trots att jag varit i kontakt med dom senast igår och förklarat situationen och bett dom sluta ringa mig dagligen då dom stör mig i mitt arbete. Likväl ringer dom igen idag från ännu ett nytt nummer. Ingen människa utan en inspelad röst som talar om att "Ditt lån är uppsagt och du måste kontakta oss omgående. Kontoret är nu stängt"
Nötter![]()
Vilket bra tips! Jag har inte samsung dock men säkert nån annan som kan ha nytta av det rådet.Om du har en iphone kan du blockera alla 0731214 nummer.
Då gör du en ny kontakt, sätter ett namn och skriver på telefonnummer: 0731214* och sparar. sen blockar den kontakten. Då blockas alla nummer som börjar på 0731214