Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Suttit nästan bredvid en skuldsaneringshandläggare ett par dagar, familjen var på besök i vår stad och hen ville inte ta semester och passade på att låna en ledig plats hos oss. Intressant att överhöra samtalen. Fick klart för mig att problemet med återkommande skuldsaneringsansökningar från samma personer börjar vara ett rätt stort problem. Dom skulle helst vilja införa en autoavslagsfunktion, men jobbar väl i stället på att få till någon lagändring för att få enklare att gallra fram relevanta ansökningar.

Suttit nästan bredvid en skuldsaneringshandläggare ett par dagar, familjen var på besök i vår stad och hen ville inte ta semester och passade på att låna en ledig plats hos oss. Intressant att överhöra samtalen. Fick klart för mig att problemet med återkommande skuldsaneringsansökningar från samma personer börjar vara ett rätt stort problem. Dom skulle helst vilja införa en autoavslagsfunktion, men jobbar väl i stället på att få till någon lagändring för att få enklare att gallra fram relevanta ansökningar.

Det var detta jag skrev om för ett tag sedan, att man har två olika avdelningar. En avdelning dit det kommer personer med massa skulder till staten, gamla brottslingar och annat som försvårar skäligheten/chansen att bli beviljad. Dessa handläggare bör rimligtvis effektiviserat kunna göra avslag i en mycket större takt och tempo för att övriga avdelningar ska sitta mer skulder som är mer relevanta. Man kan exemplevis vid ett skede få svara på 5 frågor, skulle alla dessa 5 vara till den sökandes nackdel skickas man till "avslagslingan" om det sedan mot all förmodan framkommer specifika skäl som gör att personen kan vara skälig för skuldsanering då kan handläggaren där skicka personen till den andra "vanliga" kön.

Jag läste här om dagen på Flashback att en snubbe med 17.000 i skuld hade sökt om skuldsanering. Det är ju fullständigt absurt. Kanske kan vara en idé att innan man kan skicka en ansökan om skuldsanering att man först pratar 4-5 minuter med KFM så dom kan bedöma huruvida den personen bör söka skuldsanering. Har man 17K i skuld kanske man ska avstå...

Jag läste här om dagen på Flashback att en snubbe med 17.000 i skuld hade sökt om skuldsanering. Det är ju fullständigt absurt. Kanske kan vara en idé att innan man kan skicka en ansökan om skuldsanering att man först pratar 4-5 minuter med KFM så dom kan bedöma huruvida den personen bör söka skuldsanering. Har man 17K i skuld kanske man ska avstå...
Det startades en tråd här på forumet i lördags av en 23-åring som har 350 000 kr i skuld med en årsinkomst på 380 000 kr, han hade fått avslag på sin ansökan om skuldsanering...

Läser liknande, dagligen i olika Facebook grupper. Eller där människor ber om ekonomiskt råd för de har 100.000kr i skulder hos kronofogden och vill betala men inte vet hur, och man läser ett 20 tal kommentarer om hur TS ska ta ett samlingslån eller söka sanering eller ringa kronofogden för avbetalningsplan. :facejoy: :facejoy:

Det startades en tråd här på forumet i lördags av en 23-åring som har 350 000 kr i skuld med en årsinkomst på 380 000 kr, han hade fått avslag på sin ansökan om skuldsanering...
Vilket är rimligt, behövs ingen fingertoppskänsla för det avslaget.

Läser liknande, dagligen i olika Facebook grupper. Eller där människor ber om ekonomiskt råd för de har 100.000kr i skulder hos kronofogden och vill betala men inte vet hur, och man läser ett 20 tal kommentarer om hur TS ska ta ett samlingslån eller söka sanering eller ringa kronofogden för avbetalningsplan. :facejoy: :facejoy:
är det därför slingan är full med samtal av modellen "jag vill ha en avbetalningsplan" ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp