Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Om man skriver in sig på AF och vet att man kommer sjukskrivas inom ett halvår för operation, bör man då nämna det någonstans eller finns risken att man inte får akassa då?

En fråga, tänker jag inte behöver öppna en tråd om det rimligtvis borde @Lasseman veta detta om man väcker honom 03.30 mitt i natten :D

Om jag idag, i skrivande stund betalar en mindre skuld till CSN via Swish till Kronofogden - då står det att pengarna handläggs/bokförs eller liknande upp till 3 bankdagar ifrån dagens datum.

Men när ser företaget, eller CSN i detta fall dessa pengar? Om jag ringer CSN på onsdag exempelvis kan dom då bekräfta att den här betalningen är noterad/inkommen/reglerad? Eller är det sedan en ytterligare fördröjning i processen mellan Kronofogdemyndigheten och Centrala studienämnden?
Beror på om det är a eller emål.
Är det emål tar det nog ytterligare 1-2 dagar innan csn ser. Amål går nog en dag snabbare. Du borde se på csn.se mina sidor.

@Terry_ går det bra med läkningen? Här räckte det att svara på inlägg på temat för det skulle börja strula. I går började ett stygn titta ut. Det var lite oväntat

Beror på om det är a eller emål.
Är det emål tar det nog ytterligare 1-2 dagar innan csn ser. Amål går nog en dag snabbare. Du borde se på csn.se mina sidor.

Det stämmer det rör sig om A-mål, bör då gå relativt snabbt. Men totalt några dagar, skönt att den processen är hyfsat digitaliserad nu för tiden, detta med att betala med Swish är kanon även om det naturligtvis fortfarande finns en liten fördröjning ifrån att man swishar - tills dess att pengar syns och bokförs.

Tack för svar.

PS: Det är hög tid att samtliga överföringar syns direkt, då syftar jag kanske främst på transaktioner mellan personer som inte har samma bank. Om jag med exempelvis Nordeas swishar min bror som har exempelvis Swedbank eller SEB då borde transaktionen genomföras omgående. Det gör det nu också om man använder sig utav swish så man kan tycka att teknologin bör vara där...

@Terry_ går det bra med läkningen? Här räckte det att svara på inlägg på temat för det skulle börja strula. I går började ett stygn titta ut. Det var lite oväntat

Du det är bra tack, har gått exakt två veckor sedan operationen nu. Första veckan var lite halvkämpig var öm och hade ont men nu är allting som vanligt. Framförallt är det ruskigt skönt att inte få dom anfallen som jag hade. Sista var en trippel utav olyckliga omständigheter, gallstensanfall + sten som satte sig i gallgångarna + en kraftigt inflamerad gallblåsa (därav akut operation) så det är ändå någonstans skönt att kunna lägga det bakom sig, 2024 har börjat jävla skakigt :D

Däremot (vet inte om detta är kopplad till operationen) jag har ganska stort sår/brännmärk/blåsa på insidan utav nedre tandrad, på typ tandköttet. Så funderar på huruvida man kan haft någon slang eller dylikt i munnen som irriterat eller liknande. Funderar om man skulle boka tandläkartid då det pulserar :D

Förresten, vad är det för stygn som har tittat ut hos dig? Är det inte ganska "smart" lösning när dom opererar med stygn som typ försvinner utav sig själv bara efter någon dag?

Eller har du gjort något annat ingrepp i närtid?

Det stämmer det rör sig om A-mål, bör då gå relativt snabbt. Men totalt några dagar, skönt att den processen är hyfsat digitaliserad nu för tiden, detta med att betala med Swish är kanon även om det naturligtvis fortfarande finns en liten fördröjning ifrån att man swishar - tills dess att pengar syns och bokförs.

Tack för svar.

PS: Det är hög tid att samtliga överföringar syns direkt, då syftar jag kanske främst på transaktioner mellan personer som inte har samma bank. Om jag med exempelvis Nordeas swishar min bror som har exempelvis Swedbank eller SEB då borde transaktionen genomföras omgående. Det gör det nu också om man använder sig utav swish så man kan tycka att teknologin bör vara där...

Kan hålla med. Bankerna verkar hålla hårt på cleraringtiderna.
Det är dock bra då man kan ha en lite större chans att stoppa bedrägeripengar.

Förresten, vad är det för stygn som har tittat ut hos dig? Är det inte ganska "smart" lösning när dom opererar med stygn som typ försvinner utav sig själv bara efter någon dag?

Eller har du gjort något annat ingrepp i närtid?

Ja det är en smart grej. Tydligen sparade kroppen på lite tråd ändå.
Nej, inget gjort efter gallblåsan.

Eller. Jo. Ett förödelsemärke men det var på armen det. Inte buken.

Sövs men även vid den typ utav ingrepp?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp