Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

D
Jag kommer aldrig att stryka någon medhårs bara för att personen ifråga har en viss epitet på ett forum. Att hålla på och ryggdunka varandra samtidigt som det är nästintill fult att prata om elefanten i rummet kommer knappast att hjälpa någon i längden. Men jag har som sagt 0 förväntningar på att du ska förstå den större bilden, varför kan du nog räkna ut själv (hoppas jag).
Du tror det hjälper mer att säga att folk är tröga och inte kan spara 20kr i veckan? Du tror att om du säger så så ändras beteendet?

Ja, för mig låter det helt idiotiskt att istället för att spara 50 kr i veckan för att inte behöva skuldsätta sig hellre väljer att köpa 2 burkar bearnaisesås istället för pulverbea för att man ville lyxa till det. Det är därför vi har förvaltarskap att tillgå.
Då huvuddelen av dina inlägg är väldigt otrevliga med epitet på människor du inte känner undrar jag vad du får ut av att skriva dessa inlägg?
Man kan ju tipsa och råda konstruktivt utan att bete sig som du gör menar jag.

Herregud vad tonen har blivit hård på forumet. Jag minns när 90 procent av inläggen handlade om att hjälpa eller åtminstone inte vara spydig mot varandra... Men nu känns det som att man konstant letar efter någon att bråka med. Tagga ner, eller lär er att ignorera!

Årets fattigaste vecka börjar nu, en vecka innan januarilön brukar man säga.

December har 31 dagar och decemberlönen kommer tidigt. 22a december.

Vilket gör att det är i princip 5 hela veckor mellan 22a december och lönen 25e januari.

Samtidigt som det är resor, hemvändare, ledigheter, jul/julklappar, nyrårsfirande, reor och shopping veckorna strax efter december lönen.
Grabben fyller 24 januari. vilket "lotto"

Herregud vad tonen har blivit hård på forumet. Jag minns när 90 procent av inläggen handlade om att hjälpa eller åtminstone inte vara spydig mot varandra... Men nu känns det som att man konstant letar efter någon att bråka med. Tagga ner, eller lär er att ignorera!

Spårat på sistone.

Spårat på sistone.
Har nog med att göra att folk idag är "sprängda" på riktigt och överskuldsättningen har ökat markant.
I början var det mest "speltorskar/shoppoholic" här inne och en och annan som behövde lite hjälpa för att städa upp dåliga vanor.
Nu verkar väääääldigt många kommit in i hamsterhjulet där man släcker lån med nya lån tills det inte går längre mtp bolåneräntorna och låna pengar varit gratis.

Hela klimatet har blivit sjukt.

Bara kolla, när jag ansökte skuldsanering första gången så var väntetiden 2månader.
Jag väntande nästan 7 månader på samtal och har haft inledande i snart 3 månader.

Så blir det väl när man mår så dåligt över sin situation och tycker att man ska få lösningar serverade (som alla andra "får") istället för att se sitt eget ansvar i det hela och jobba utifrån det.
Men jag minns också hur det var när jag blev medlem 2015, annan retorik.

Så blir det väl när man mår så dåligt över sin situation och tycker att man ska få lösningar serverade (som alla andra "får") istället för att se sitt eget ansvar i det hela och jobba utifrån det.
Men jag minns också hur det var när jag blev medlem 2015, annan retorik.
Håller med. Helt annorlunda när jag blev medlem 2016.

@Lånforum.se borde ta sig en funderare över det höga tonläget för jag får intrycket att många tidigare skribenter har slutat skriva och nya förvisso tillkommit men tycker det är tråkigt att folk slutar hänga här för att dom upplever sig förolämpade - något som eskalerat på sistone.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp