Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Helt rätt - omplacering med eller utan sänkt lön. I många privata företag tar även HR på sig en mobbande och utfrysande roll. Har varit med om att HR sagt till oss i ledningen att sluta hälsa på eller prata med "besvärliga" anställda, kan säga att jag inte längre är kvar på företaget, vill inte vara del av en sådan företagskultur.
Håller med er båda.

Det är så jävla vanskött att man blir häpen, en större del utav myndighetsanställda har jobbat 25-30 år och är trötta både på sig själva, sitt jobb och framförallt folk som ringer in.

Jag är mest glad att jag inte haft med myndigheter i övrigt att göra, så som polismyndigheten, försäkringskassan, inte heller KFM heller för den delen allt sköts per automatik.

Men Skatteverket däremot, helvete vad det är uselt där. Dom få gångerna man ringt Fkassan samma uppfattning.

Jag vet inte hur det är på migrationsverket och dylikt, kanske samma tongångar där.

Även här används AI eller rättare sagt machine learning för att analysera vem som bör kontrolleras manuellt.
Vilket den misslyckats totalt med. Jag har aldrig missat att skanna en vara men har fåt mängder med manuella kontroller. Så inte ens det klarar systemet ännu.
Har man fått 30-40 kontroller på 300 skanningar och ingen har varit fel så kan även små barn räkna ut att nästa gång kommer inget heller vara fel.
När jag klagade på att det är väldigt ofta kontroller så har du upphört helt. Så antagligen inte mycket machine learning eller AI i dessa kassa system.

Även här används AI eller rättare sagt machine learning för att analysera vem som bör kontrolleras manuellt.
Haha, jag har slutat handla med självscanner för att det alltid blev avstämning när man stod där med storhandlingen. Och aldrig var det fel heller.

Haha, jag har slutat handla med självscanner för att det alltid blev avstämning när man stod där med storhandlingen. Och aldrig var det fel heller.
Jag får avstämning en gång på tio, och då är det varje gång för att "AI:n" har flaggat en Red Bull med ålderskontroll.

Vilket den misslyckats totalt med. Jag har aldrig missat att skanna en vara men har fåt mängder med manuella kontroller. Så inte ens det klarar systemet ännu.
Har man fått 30-40 kontroller på 300 skanningar och ingen har varit fel så kan även små barn räkna ut att nästa gång kommer inget heller vara fel.
När jag klagade på att det är väldigt ofta kontroller så har du upphört helt. Så antagligen inte mycket machine learning eller AI i dessa kassa system.
Beror nog på vilken kedja du handlar hos, de har kommit olika långt i sin IT-utveckling. De största har fortfarande gamla egenbyggda system i botten.

Fick avstämning en julhandling för några år sedan. Det var lite tråkigt.
Nu har jag inte fått någon alls på ett par år

Den grejen är ganska smart, jag har fått avstämning 8-10 gånger utav kanske 200 handlingar. Vilket är förhållandevis få gånger.

SAMTLIGA gånger har det varit den plocksalladen om ni vet vilken jag menar + kaffebröd, alltså kanelbullar och dylikt.

ICA brukar kräva avstämning oftast. LIDL aldrig.

Den grejen är ganska smart, jag har fått avstämning 8-10 gånger utav kanske 200 handlingar. Vilket är förhållandevis få gånger.

SAMTLIGA gånger har det varit den plocksalladen om ni vet vilken jag menar + kaffebröd, alltså kanelbullar och dylikt.

ICA brukar kräva avstämning oftast. LIDL aldrig.

Den där plocksalladen alltså...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp