Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Sticker det ut ordentligt är det att klassa som arbetsvägran. Väldigt få arbetsgivare som vill ta den striden dock.
För då får man facket efter sig som självklart är på arbetsvägrarens sida.

Det har hänt här med. Jag föredrar självscanning för att slippa snacka med folk i onödan, men självscanningen ska ses som ett komplement till, inte ersättning, av fysisk personal.
Willys har kvar sin självscanning och jag begriper inte varför de aldrig gör kontroller. De måste förlora väldigt mkt pengar, när gymnasieeleverna INTE ALLA SÅ KLART köper plocksallad och naturgodis och väger det som lök har jag hört.

Willys har kvar sin självscanning och jag begriper inte varför de aldrig gör kontroller. De måste förlora väldigt mkt pengar, när gymnasieeleverna INTE ALLA SÅ KLART köper plocksallad och naturgodis och väger det som lök har jag hört.
Willys har ju satt i system att anställa studenter/långtidsarbetslösa för slavlöner/lönebidrag, så de tjänar väl in de pengarna ändå.

Det kommer jag dock ihåg att man sa om snabbkassorna i affärerna också, att det aldrig skulle gå att bland annat se till att säkerställa stölderna inte skenar. Att kunderna skulle tycka det var opersonligt och dylikt.

Nu använder i princip alla dessa kassor.
Även här används AI eller rättare sagt machine learning för att analysera vem som bör kontrolleras manuellt.

Willys har ju satt i system att anställa studenter/långtidsarbetslösa för slavlöner/lönebidrag, så de tjänar väl in de pengarna ändå.
Vill minnas att jag läst om att fr o m i är det inte längre lika förmånligt att anställa unga som det varit, alltså höjs arbetsgivaravgifterna för att anställa unga.
I sak tycker jag det är bra att unga och studerande får komma ut på arbetsmarknaden och skaffa sig erfarenhet och tjäna egna pengar. Men om man tar Willys som exempel så känns det som att där finns det aldrig ngn att fråga om hjälp så de är nog underbemannade.

Det ligger lite i sakens natur att en arbetstagarorganisation står på just arbetstagarens sida.
Ja så därför är det väldigt svårt att bli av med anställda som inte vill jobba utan sitta av sina timmar och gå hem och få lön.
Tror det var Annie Lööf som i januariavtalet lyckades få en ändring kring sist in först ut med att företag med mindre än 50 anställda kan numera frångå denna regeln genom att fritt välja vilka 2 anställda som ska gå.
Men detta handlar om när man måste säga upp anställda.
F ö är arbetsgivarens händer bakbundna och med det kommer både fördelar och nackdelar.

Ja så därför är det väldigt svårt att bli av med anställda som inte vill jobba utan sitta av sina timmar och gå hem och få lön.
Tror det var Annie Lööf som i januariavtalet lyckades få en ändring kring sist in först ut med att företag med mindre än 50 anställda kan numera frångå denna regeln genom att fritt välja vilka 2 anställda som ska gå.
Men detta handlar om när man måste säga upp anställda.
F ö är arbetsgivarens händer bakbundna och med det kommer både fördelar och nackdelar.
Det är lättare än folk tror att göra sig av med lata anställda. Det är bara det att många arbetsgivare inte förstår det eller orkar ta tag i det. Är det ett större företag skickar man (t ex genom omplacering) hellre "problemet" till någon annan.

Det är lättare än folk tror att göra sig av med lata anställda. Det är bara det att många arbetsgivare inte förstår det eller orkar ta tag i det. Är det ett större företag skickar man (t ex genom omplacering) hellre "problemet" till någon annan.
Helt rätt - omplacering med eller utan sänkt lön. I många privata företag tar även HR på sig en mobbande och utfrysande roll. Har varit med om att HR sagt till oss i ledningen att sluta hälsa på eller prata med "besvärliga" anställda, kan säga att jag inte längre är kvar på företaget, vill inte vara del av en sådan företagskultur.

Inte min erfarenhet att det är lätt inom offentlig förvaltning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp