Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Alltså jag får snart ett sammanbrott. Först krångel med löneutmätningen. Och nu? Jo med utbetalning från facket för en utbildning. Vi var lovade utbetalning i fredags, men det kom ingen. Idag har jag varit i kontakt med dom och det verkar ha missats, och vi tvingas vänta tills fredag nästa vecka?! Vad i helvete. Om dom missar borde dom också lösa det omgående när det upptäcks. För oss som lever utan marginaler ställer sånt här till det enormt. Och innan jul dessutom. Blir alltså 1.5 vecka på extremt lite pengar igen. :facepleading:

Allt detta krånglande från verksamheter man tror att man kan lita på gör att jag ser det som ännu mer akut att spara ihop en liten buffert.

När man har köpt något i butik med vanligt betalkort, och ångrar köpet. Hur lång tid tar en återbetalning då? Mer precist så gäller det skopunkten.
Oftast kommer pengarna dagen efter men max 3 bankdagar.

Oftast kommer pengarna dagen efter men max 3 bankdagar.
Tack! Tvingades lämna tillbaka mina vinterskor för att få några hundra iaf pga detta. Går hellre i sneakers ett par veckor till än inte kunna köpa nån mat alls.

Tack! Tvingades lämna tillbaka mina vinterskor för att få några hundra iaf pga detta. Går hellre i sneakers ett par veckor till än inte kunna köpa nån mat alls.
Det är inte lätt när man ställs inför sådana val. Och tufft som f*n. Glömmer aldrig vintern för några år sedan när jag var tvungen att vänta ända tills novemberlönen för att ha råd att köpa vinterskor till yngsta. Tack och lov att det inte var extremt kallt.

Det är inte lätt när man ställs inför sådana val. Och tufft som f*n. Glömmer aldrig vintern för några år sedan när jag var tvungen att vänta ända tills novemberlönen för att ha råd att köpa vinterskor till yngsta. Tack och lov att det inte var extremt kallt.
Usch, måste vara ännu värre när det gäller ens barn :facepleading:

Usch, måste vara ännu värre när det gäller ens barn :facepleading:
Absolut är det så! Och det är lätt att tänka att det måste väl finnas ngt annat att dra in på men det året var det mest hemska jag varit med om när det kommer till pengar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp