Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Är det något alla kan välja att göra? Ta ut semester i lön alltså. Borde spara lite varje år isåfall kanske...jobbar i kommun.
Vi får inte göra det. Jobbar statligt. Måste ta ut ett visst antal semesterdagar varje år som ledighet. Får spara några per år ( har glömt hur många), men de måste man ju ta ut som ledighet någon annan gång, aldrig som pengar istället.

Vi får inte göra det. Jobbar statligt. Måste ta ut ett visst antal semesterdagar varje år som ledighet. Får spara några per år ( har glömt hur många), men de måste man ju ta ut som ledighet någon annan gång, aldrig som pengar istället.
Märkligt, har tagit ut semesterdagar i pengar, även det statligt.
Tror att man var tvungen att skriva på någon blankett, ha maximalt antal dagar sparade samt att ha tagit ut 25 dagar det året.

Har fattat det som att ej uttagen som inte får sparas brinner inne rakt av..

Inte förvånad om chefen ljuger om det hela iofs.
Vänd dig till någon som faktiskt inte har ett eget intresse i saken, SSC.
Facket skulle gnälla om att man måste vila och chefen ljuger antagligen inte medvetet, gissar på Dunning-Kruger-effekten.

Är det något alla kan välja att göra? Ta ut semester i lön alltså. Borde spara lite varje år isåfall kanske...jobbar i kommun.
Där jag jobbar, kommun, är det så att vi måste ta ut 20 dagars semester varje år (beräknat på en heltid då). Vi få ha max 30 dagar (beräknat på en heltid) sparade. När ett nytt år börjar får vi alla semesterdar som är utöver de vi max kan spara, utbetalt i pengar. Går per automatik. Har fått semesterdagar utbetalda i lön under flera år. Under flera år tog jag knappt nån semester utan ville/behövde få det i pengar.
Sen kom arbetsg med att alla måste ta ut 20 dar (el eg var det någon semesterlag som skärptes upp). I februari kommer jag få utbetalt 10 dar tror jag. Brukar bli en liten slant :)
Om man vii ta ut semester i pengar på annan tid på året så måste man prata m sin chef som sen ger lönekontoret uppdraget att betala ut. Iaf är det så i vår kommun.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp