- Meddelanden
- 3 781
- Mottagna reaktioner
- 2 691
- Poäng
- 1 737
Undrar om personen ifråga skulle tycka det skulle vara roligt att vara hemlös...Tycker de är roligare att köpa annat, sitta på krogen osv….
Undrar om personen ifråga skulle tycka det skulle vara roligt att vara hemlös...Tycker de är roligare att köpa annat, sitta på krogen osv….
Ja men hyran betalas till slut så varför inte betala direkt, ja vi är alla olika.Tycker de är roligare att köpa annat, sitta på krogen osv….
Det tyder på extrem nonchalans och den typen av hg byter vi gärna ut…Ja men hyran betalas till slut så varför inte betala direkt, ja vi är alla olika.
Troligtvis inte eftersom han har ett barn på heltid.. men ah, ja har försökt men de går inte in i huvudet, så jag har gett upp.Undrar om personen ifråga skulle tycka det skulle vara roligt att vara hemlös...
Det är sådana människor som skapar fördomar om skuldsatta att vi inte har koll och skiter i allt.Det tyder på extrem nonchalans och den typen av hg byter vi gärna ut…
Helt ärligt så tror jag INTE att just detta scenario skapar de fördomar som Du ofta återkommer till… I vår fastighets värld när vi ser detta så tänker vi mest att dessa människor ”bara” är ytterst slarviga och nonchalanta… Inte minst, för oftast inkommer hyran (om än försent).Det är sådana människor som skapar fördomar om skuldsatta att vi inte har koll och skiter i allt.
Jag menar generellt.Helt ärligt så tror jag INTE att just detta scenario skapar de fördomar som Du ofta återkommer till… I vår fastighets värld när vi ser detta så tänker vi mest att dessa människor ”bara” är ytterst slarviga och nonchalanta… Inte minst, för oftast inkommer hyran (om än försent).
Jag förstår, men genom att påstå att ”alla” har fördomar om oss gör bara att Du anser Dig vara ett offer och det blir fel.Jag menar generellt.
Håller med dig till fullo men det är långt ifrån alla skuldsatta som hamnat i situationen pga slarv.Jag förstår, men genom att påstå att ”alla” har fördomar om oss gör bara att Du anser Dig vara ett offer och det blir fel.
Är det inte i mångt och mycket oxå ”legitimt” att folk har fördomar om skuldsatta? Det är ju oftast så att vi har självvalt försatt oss i situationen?!
Vi har ju valmöjligheter att ta ställning till eller?
och innan jag får påhopp över ovanstående, så menar jag inte ALLA, men väldigt många har av olika anledningar själv försatt sig i situationen… Ytterst få har fått en ”kniv riktad mot strupen”… vill säga.