Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

En fråga i dessa ekonomiska tider när det är skakigt.

Om man blir varslad på grund av arbetsbrist, alltså får sparken.

Hur många månader är arbetsgivaren skyldig att betala lön? Typ 3 eller?
Varierar på kollektivavtal och sånt.

Kollektivavtalet styr detta, men är det inskrivet i anställningsavtal gäller det före kollektivavtalet.

Har 3månader uppsägningstid så antar det är samma om man sparkar mig detta träder i kraft efter 5år på samma arbetsgivare.

före det 1 månad.
Samverkanslördag i ändå skapligt väder. Är väl sista gången innan man behöver leta rätt på rejälare kläder.
Och första gången polisen insisterar på att man ska ha skyddsväst.
årets julklapp är en skyddsväst.

Har 3månader uppsägningstid så antar det är samma om man sparkar mig detta träder i kraft efter 5år på samma arbetsgivare.

före det 1 månad.

årets julklapp är en skyddsväst.
Slipper gärna den

Det normala är 3 mån !

normala är 1 månad för arbetare som arbetat mindre än två år på företaget, sedan höjs det i steg. Normalt för tjänstemän är tre månader, kan dock vara en månad även där om arbetstiden på företaget är under två år.

Någon som kan förtydliga kring väntetiden hos Kronofogden så vore jag tacksam. Verkställighet. Från vi registrerar ansökan till att vi kan påbörja utredning och exempelvis utmäta för att betala en skuld, 20 dagar". Är dessa 20 dagar räknade från att skuld att betala förfaller då? Om inte, har nån koll på den ungefärliga tiden där? Stressar så över ekonomin just nu med en längre sjukskrivning mitt i allt så ju mer kunskap ju lättare.

Skapade ett snapchatkonto för att följa några personer anonymt, kallade det ungefär "Skattefri smuggelsprit". Inom loppet av ett dygn har fem tonåringar skrivit PM och vill lägga beställningar. :oops:

Skapade ett snapchatkonto för att följa några personer anonymt, kallade det ungefär "Skattefri smuggelsprit". Inom loppet av ett dygn har fem tonåringar skrivit PM och vill lägga beställningar. :oops:

Du har PM.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp