Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Har du fått en betalplan så är du ju på god väg. De flesta avslag sker tidigare i processen skulle jag vilja påstå.

Dessutom betyder (väl?) detta att inga borgenärer haft invändning på skuldsaneringen?

Dessutom betyder (väl?) detta att inga borgenärer haft invändning på skuldsaneringen?
De kan invända efter de fått betalplan också har jag sett. Fördelen här är att det framgår av förslaget att fordringsägarna får tillbaka 71%. Måste vara ganska högt i det avseendet

Står i artikeln att det är få som får beviljad, men det ligger väl stadigt runt 50%? Alltså varannan sökande.
Siffrorna som nämns i reportaget är att av 25 000 årliga ansökningar beviljas 10 000 av dessa.

Står i artikeln att det är få som får beviljad, men det ligger väl stadigt runt 50%? Alltså varannan sökande.

Nej, det verkar antingen bli tuffare och tuffare - alternativt har fler börjat söka för småskulder.

Under 2022 ansökte 25 658 personer om skuldsanering antalet beviljade skuldsaneringar sjönk från 11 661 personer år 2021 till 10 182 under fjolåret.

"Bara" 39% beviljades utav alla som ansökte förra året - alltså inte ens 4 utav 10. Min lekmangissning är att det i år kommer att öka till cirka 30.000 medan andelen beviljade kommer ligga på samma ungefär.

Invändningar kommer inte vid inledande utan då lämnas bara vilka skulder du har in.
Det är när betalplanen skickats ut de brukar invända.

Invändningar kommer inte vid inledande utan då lämnas bara vilka skulder du har in.
Det är när betalplanen skickats ut de brukar invända.

Då förstår jag!
Tack för förtydligandet.

Nej, det verkar antingen bli tuffare och tuffare - alternativt har fler börjat söka för småskulder.

Under 2022 ansökte 25 658 personer om skuldsanering antalet beviljade skuldsaneringar sjönk från 11 661 personer år 2021 till 10 182 under fjolåret.

"Bara" 39% beviljades utav alla som ansökte förra året - alltså inte ens 4 utav 10. Min lekmangissning är att det i år kommer att öka till cirka 30.000 medan andelen beviljade kommer ligga på samma ungefär.
Min uppfattning oxå att det blivit tuffare än då jag fick sanering för 6 år sen. När jag läser här o ser alla som får avslag av olika skäl tänker jag att om det varit idag jag sökt så hade jag säkert fått nej. Inte för att jag vet men det är känslan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp