- Meddelanden
- 31 420
- Mottagna reaktioner
- 16 476
- Poäng
- 11 677
Kan tänka mig det..
Har du något ärende som satt sig hos dig lite extra av någon anledning? Som du kan/vill dela med dig av? Bråkigt, konstigt, roligt, kanske till och med att det slutat glatt.
diggar din närvaro här och är nyfiken på ditt jobb och hur det kan se ut, verkar intressant. (Bortsett från allt administrativt jag antar att det kan vara på kontoret också)
Det är väldigt mycket administrativt.
Man glömmer allt konstigt man sett och varit med om hyfsat fort, men det kan bubbla upp igen när man åker förbi samma by samhälle eller stad, mycket diskussioner i bilar "men oj, det var ju här jag och Kenneth var och utmätte en traktor, den som köptes och köparen åkte till fel stad för att hämta"
Generellt kommer jag ihåg mer från olika myndighetssamverkansinsatser, typ trafikkontroller eller tullkontroller och liknande. Det är inte så ofta det händer att polisen tycker att dom är klar med sin kontroll, person nykter osv, men vi får prata med dom pga skulder och man går igenom bilen, hittar saker i bilen av typen man inte får ha så polisen får komma tillbaka och det slutar med att personerna i bilen blir gripna och får åka polisbil därifrån. Men sånt kan hända.