- Meddelanden
- 31 502
- Mottagna reaktioner
- 16 520
- Poäng
- 11 977
Om polisen har kollat det kan jag inte svara på.Kollar man om personen i fråga har kontanter på sig? Resepengar tänker jag.
Om polisen har kollat det kan jag inte svara på.Kollar man om personen i fråga har kontanter på sig? Resepengar tänker jag.
Har inte tillgång till artikeln, men mellan raderna kan man ju utläsa att han sökt skuldsanering, fått avslag, överklagat, detta ledde inte till bifall.Hur vet man att han flyttade utomlands för att undvika Kronofogden? Har han sagt det själv? Hundratusentals svenskar flyttar årligen utomlands med eller utan skulder.
Kan tänka mig det..Är lite mer besvärligt när barn hamnar på samma skola eller aktivitet och det ska hämtas och lämnas. Är säkert massor med gäldenärer där, vet ju inte vilka alla det är men kan gissa, har dock ett par st varav en varit riktigt sur som jag möter mer eller mindre dagligen.
Att lämna landet är en av få saker som kan leda till att skatteskulder får förlängd preskriptionstid, hur det ligger till med skuldsanering får någon annan svara på.En sak som slår mig i detta fall som jag funderat innan på också, ponera att det är så. Mannen flydde ifrån sina skulder. Eller för den delen har skulder för att ha misshandlat en man för 5 år sedan, eller någonting annat som gör att det är oskäligt att bevilja personen skuldsanering. Gäller detta då för all framtid?
Om den här mannen de facto har flytt landet för att undvika KFM innebär det att han aldrig någonsin kan bli beviljad skuldsanering?
Oj, det var tråkigt. Han får söka igen och igen och igen..Flyttade utomlands för att undvika kronofogden – tar strid för att få skuldsanering
Den skuldsatte 43-åringen flyttade utomlands för att undvika kronofogden.
Nu vill han flytta hem till Kronoberg, om han beviljas skuldsanering.
Men både kronofogden och Växjö tingsrätt säger nej till hans krav.
Resten bakom betalvägg, Smålandsposten.
Skönt att ställa krav för att återvända till landet.Oj, det var tråkigt. Han får söka igen och igen och igen..
Oj, det var tråkigt. Han får söka igen och igen och igen..