Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det står i din utredningsrapport.
Det sker löpande, många orter ligger lite efter, så det går inte att veta så noga.
Du verkar ha bra koll.
Baserat på det som stod på min utredningsrapport har dem kollat bankkonton eller är detta inget som nämns i en rapport men alltid kollas?

Tack.

Du verkar ha bra koll.
Baserat på det som stod på min utredningsrapport har dem kollat bankkonton eller är detta inget som nämns i en rapport men alltid kollas?

Tack.
Om det listas bankkonton som "påträffade egendomar" har kontroll mot bank skett.

Om det listas bankkonton som "påträffade egendomar" har kontroll mot bank skett.
Är det oftare så att de kollar bankkonton på de som faktiskt har pågående löneutmätning? Det är något jag tror sedan ifall det är sant låter jag vara osagt

Är det oftare så att de kollar bankkonton på de som faktiskt har pågående löneutmätning? Det är något jag tror sedan ifall det är sant låter jag vara osagt
Nej det går det inte att säga tycker jag

Med erfarenhet av att vara en (1) person som inte har löneutmätning som lever med en (1) som har haft det, kan jag konstatera att det sker lika ofta (var 24:e månad i snitt).

Kan inte heller läsa då det är en betalartikel.
Men kan tänka mig någon som lurat försäkringskassan på och sedan döms för bidragsbrott och döms att betala tillbaka de felaktigt utbetalda pengarna. Det skulle bli väldigt snett om då försäkringskassan inte skulle få dessa pga. skuldsanering.
Om just detta fall är sådant vet jag ju inte men det kan nog vara ett snarlikt scenario.

Kan inte heller läsa då det är en betalartikel.
Men kan tänka mig någon som lurat försäkringskassan på och sedan döms för bidragsbrott och döms att betala tillbaka de felaktigt utbetalda pengarna. Det skulle bli väldigt snett om då försäkringskassan inte skulle få dessa pga. skuldsanering.
Om just detta fall är sådant vet jag ju inte men det kan nog vara ett snarlikt scenario.
Att man behöver betala tillbaka betyder inte automatiskt att brott begåtts. https://www.hemhyra.se/nyheter/39-000-maste-betala-tillbaka-bostadsbidrag/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp