Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hej, Hoppas inte att jag kapar någon tråd nu, men tänker att det är ju den stora tråden om allt Sitter i en sits nu, där jag via skuldsanera.com har en bokad tid 23/2 för hjälp med en ansökan om skusa. Jag bor i en mindre stad och vill INTE träffa ngn budget/skuldrådgivare på kommunen, därför jag valde skuldsanera.com Hursomhelst, jag vill bara veta om jag tänker rätt eller om jag lurar mig själv på ngt sätt.

Jag har de senaste 12 åren satt mig i en skuldfälla, många banklån men även sms lån. Just nu har jag skulder på ca 1 miljon och går back 20000:- i månaden. det innebär att jag har varit tvungen att fler och fler lån bara för att kunna betala lånen. Jag har aldrig haft ngr pengar kvar i slutet av månaden mao.

Nu har jag kommit till en punkt då det inte går längre. Förra månaden var pengarna slut redan den 27 då de jag har på autogiro dragit sitt, men över hälften av mina långivare fick aldrig sina pengar (då deras autogiro ligger från den 28 och framåt) Så nu har det rasat, jag klarar det inte längre. Men det konstiga i allt det här är att jag känner ett lugn som det var längesen jag kände. Att inte känna denna stress dygnets alla timmar HUR ska jag få ihop det denna månad? Att känna en helvetes ångest ju närmare löneutbetalning man kommer, för då vet jag att jag går ännu mera back IGEN. Min tanke är ( och det är här jag undrar om jag tänker fel)
  • Blir jag beviljad Skuldsanering så har jag åtminstone ett förbehållsbelopp att leva på. Pengar som ska gå till vanlig försörjning INTE till lån lån och åter lån... Jag kan själv hushålla med dessa pengar, kanske säga upp ett abonnemang på Netflix, planera matinköpen på ett helt annat sätt, reglera drivmedelsräkningen genom att köra mindre osv. Förstår ni vad jag menar? Helt plötsligt har JAG KONTROLLEN över min ekonomi. Det har jag inte haft på 12 år då det är mina långivare som haft kontrollen. Jag känner att jag har levt på mindre än existensminimum under så många år så att få leva på ett förbehållsbelopp känns som en vinst. Blir jag beviljad skusa så är dessutom detta helvete över om 5 år och jag kan få en dräglig ekonomi ngr år innan jag går i pension.
  • Blir jag inte beviljad skusa så blir det löneutmätning. Är det samma förbehållsbelopp man får leva på då? Om det nu är det så känner jag samma sak. Jag får leva på existensminimum under ett par år, och göra ny ansökan om skusa efter vägen och förhoppningsvis blir jag beviljad nån av gångerna. . Men det är samma sak här, om det blir löneutmätning istället så har jag fortfarande ett förbehållsbelopp att leva på, som är så mkt högre än vad jag har levt på de senaste åren. Är jag konstig som känner ett lugn inför det här?
Jag tänker precis som dig . Samma sits . Att oavsett löneutmätning el skuldsanering kommer förbehållsbeloppet ge mig mer pengar över än jag haft på 10 år eftersom det gått till skulder . Och jag känner oxå ett lugn över det .

De tar betalt och jag har bara läst negativt om dom.
Är medveten om att de tar betalt, 299:- i månaden. Samtidigt vill jag inte besöka kommunens rådgivare och jag är helt rudis på detta. Jag hoppas att jag får uppleva deras hjälp som positiv :)

Skuldsanera vet jag dock inget om .
Så skönt att veta att det finns fler därute som sitter i samma sits, man känner sig så jävla ensam och så jävla DUM som hamnat här. Men som sagt, att få känna denna känsla av lugn, det är helt fantastiskt. Har släppt allt och känner bara " det kan bara bli bättre " Vi får se hur jag upplever hjälpen från skuldsanera, jag hoppas de kan hjälpa mig igenom denna skit... Vill bara kunna andas igen.... Har du Andrea skickat in en ansökan om skusa?

Fråga angående Elstödet.
Får alla som har ett elavtal elstöd?
Eller beror det på hur stor förbrukning man har haft?

Ifall man har löneutmätning. Tar kfm det?

Fråga angående Elstödet.

Hej, Hoppas inte att jag kapar någon tråd nu, men tänker att det är ju den stora tråden om allt Sitter i en sits nu, där jag via skuldsanera.com har en bokad tid 23/2 för hjälp med en ansökan om skusa. Jag bor i en mindre stad och vill INTE träffa ngn budget/skuldrådgivare på kommunen, därför jag valde skuldsanera.com Hursomhelst, jag vill bara veta om jag tänker rätt eller om jag lurar mig själv på ngt sätt.

Jag har de senaste 12 åren satt mig i en skuldfälla, många banklån men även sms lån. Just nu har jag skulder på ca 1 miljon och går back 20000:- i månaden. det innebär att jag har varit tvungen att fler och fler lån bara för att kunna betala lånen. Jag har aldrig haft ngr pengar kvar i slutet av månaden mao.

Nu har jag kommit till en punkt då det inte går längre. Förra månaden var pengarna slut redan den

De tar betalt och är inget du behöver. Bind inte upp dig på det, vi på forumet kan hjälpa dig med det du undrar eller skicka ett PM så kan jag dela med mig av det jag lärt mig.

Så skönt att veta att det finns fler därute som sitter i samma sits, man känner sig så jävla ensam och så jävla DUM som hamnat här. Men som sagt, att få känna denna känsla av lugn, det är helt fantastiskt. Har släppt allt och känner bara " det kan bara bli bättre " Vi får se hur jag upplever hjälpen från skuldsanera, jag hoppas de kan hjälpa mig igenom denna skit... Vill bara kunna andas igen.... Har du Andrea skickat in en ansökan om skusa?
Nej inte än jag väntar tills mina skulder hamnar hos kronofogden vilket är efter 28 februari då jag inte löngre kan betala 23000 i lån avgifter varje månad .

Fråga angående Elstödet.

Jag har uppfattat det som att alla som hade ett elavtal oktober november förra året får ersättning .

Är medveten om att de tar betalt, 299:- i månaden. Samtidigt vill jag inte besöka kommunens rådgivare och jag är helt rudis på detta. Jag hoppas att jag får uppleva deras hjälp som positiv :)
Jag förstår hur du tänker för att så gjorde jag också. Du vill inte att andra ska ta reda på att du har skulder och du skäms för det.
Jag har insett att man inte ska bry sig på vad andra tycker och tänker. Det är inte deras liv utan mitt. Genom att tänka på vad andra tycker och tänker om mig har jag hamnat i värre situation. För man gör massa dåliga val och tar andra krediter för att lösa andra lån bara för att andra inte ska reda på min situation. Jag önskar att jag har pratat med någon tidigare. Att skjuta på skulder är inte bra. Nån gång kommer man komma till den punkt då det inte är hållbart och andra kommer ta reda på det ändå. Så min tips är att inte bry dig om vad andra tycker. Jag har nu släppt det och bryr mig inte vad andra tycker. Mår mycket bättre.

Så mitt tips är att antigen söka hjälp av kommunen. Eller varför inte själv ansöka? Det är väldigt enkelt att ansöka om skuldsanering på deras hemsida. Skulle du ha frågor så finns fina människor här på forumet som kan hjälpa dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp