- Meddelanden
- 529
- Mottagna reaktioner
- 254
- Poäng
- 447
Hur mycket pengar gäller det?
Inget kfm har nytta av att få.
Bestrids det får du valet att ta det till tingsrätten eller lägga ner, i tinget får du visa dina mail i så fall
Fast det kostar 300...Och lägger du ner torskar du de dryga 600 kr som ett betalningsföreläggande kostar…
Fast det kostar 300...
Va?Du tänker på avgiften för att fastställa.
Jag får väl beklaga att du kommer med felaktig information. Avgiften är 300 kr för att ansöka om betalningsföreläggande.
Du har rätt i att 680 är drygt 600, men det spelar ju inte någon roll när avgiften är 300.
Här var det en som ev skulle söka betalningsföreläggande och då spelar ju det roll vad avgiften är. Den är 300.
Hej. Tack för engagemanget. Jag tar med mig det och lägger det på samma ställen som flera andra engagerade inlägg.Jag får beklaga att du är trångsynt och alltid väljer att tolka allting fel här.
Vem har skrivit något om en avgift? Som jag skrev stämmer det, att avgiften för att fastställa är 300 kr, som jag skrev i tidigare inlägg. Varför fortsätta att hacka?
Och ja, för kostnader som man har, UTÖVER avgiften till kfm på 300 kr får man begära ersättning för - arbete som jag eller mitt ombud utfört (max 380 kronor för betalningsföreläggande).
Så om jag har kostnader på 380 för jobbet och en avgift till kfm på 300 kr, vilket innebär 680 kr (läs drygt 600 kr). Alla dessa kostnader torskar jag om jag väljer att inte driva vidare efter ett bestridande från motparten.
Vidga din syn. Det är inte bara avgiften till dig som kostar i dessa processer. Men det är klart, har man inget liv innebär ju förlorad tid m.m ingen kostnad. Jag beklagar återigen att du är så trångsynt.
Hej. Tack för engagemanget. Jag tar med mig det och lägger det på samma ställen som flera andra engagerade inlägg.
Och som vanligt kostar ett betalningsföreläggande 300 kronor inget annat. Resten är ingen kostnad utan ersättning för arbete.Jo, först påhopp och sen dryga kommentarer. Det är precis som vanligt.