Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Konkurrensen är för dålig, och vi som kunder är för dåliga på att nyttja den. Jag har länge tänkt att byta bank, men jag orkar inte ta tag i det. Detta utnyttjar bankerna, såklart.

Det är dyrt att vara skuldsatt. Vi som har skulder (och anmärkningar) betalar otroligt mycket, i räntor, avgifter, utanförskap etc. Bara under 2022 la jag drygt 300 kkr i räntor (!). Sjukt, pengar som jag kunde gjort något mycket roligare för.

Så visst, vi kan skylla på andra, vi kan skylla på banker, staten, Putin över att våra liv är dåliga. Men i mitt fall är det mitt fel att mitt liv är dåligt, det är mina beslut om att låna och spela. Och det är bara jag som kan ordna upp detta, genom att aldrig spela eller låna mer i mitt liv. Att leva med harm, löser inget. Att ta nya lån löser inget.
Majoriteten av dom som lider just nu har inte shoppat eller spelat för lånade pengar. Jag tycker absolut man ska beskylla dom styrande för det som sker just nu. Kan man höja sina egna löner ska man också ta emot kritik för hur situationen ser ut. Den här skyll dig själv mentaliteten folk har fått lära sig är endast nyttig för dom som hanterar våra skattepengar.

Majoriteten av dom som lider just nu har inte shoppat eller spelat för lånade pengar. Jag tycker absolut man ska beskylla dom styrande för det som sker just nu. Kan man höja sina egna löner ska man också ta emot kritik för hur situationen ser ut. Den här skyll dig själv mentaliteten folk har fått lära sig är endast nyttig för dom som hanterar våra skattepengar.

Men de flesta har ändå fattat egna beslut under sina liv? Det finns naturligtvis undantag, men de är relativt få.
Mitt inlägg syftar till att det är våra egna beslut som styr det mesta av våra liv, men det är tyvärr lätt att fastna i spiraler där man skyller på andra. Och det löser inget, utan vi måste själva inse och fatta våra egna beslut om vägen framåt. Återigen, det finns människor som behöver stöd och inte kan, men det handlar om några procent av våra 10 miljoner invånare.
I mitt fall har jag haft alla förutsättningar till ett bra liv, ett utmärkt liv. Men mina egna beslut har gjort att jag hamnat i skiten. Nu börjar jag se ljuset i tunneln, även om det är ett-två år bort.

Men de flesta har ändå fattat egna beslut under sina liv? Det finns naturligtvis undantag, men de är relativt få.
Mitt inlägg syftar till att det är våra egna beslut som styr det mesta av våra liv, men det är tyvärr lätt att fastna i spiraler där man skyller på andra. Och det löser inget, utan vi måste själva inse och fatta våra egna beslut om vägen framåt. Återigen, det finns människor som behöver stöd och inte kan, men det handlar om några procent av våra 10 miljoner invånare.
I mitt fall har jag haft alla förutsättningar till ett bra liv, ett utmärkt liv. Men mina egna beslut har gjort att jag hamnat i skiten. Nu börjar jag se ljuset i tunneln, även om det är ett-två år bort.
Absolut, jag beskyller ingen annan för mina problem. Men jag har tillräckligt med empati kvar i kroppen att jag tycker synd om att t ex pensionärer ska oroa sig över att hyresvärden höjer hyrorna med 10-20 procent.

Jag tycker man både ska kritisera sig själv men också andra som har som uppgift att sköta landet när saker och ting går åt pipan.

Såg att beloppet för existensminimum har ökat med 560 kr jämfört med förra året, vilket är ett historiskt ökning och inte mer än rättvist med tanke på inflationen.
samtidigt har min hyra ökat med 4,3 procent vilket för min del motsvarar 300 kr i månaden.
Vad gäller för oss som har ett pågående skuldsanering!? Kan man kontakta kfm och be de att räkna om, då med dessa nya siffror borde jag egentligen behålla 860 kr mer i månaden egentligen. Är det lönt att begära om omprövning?

Såg att beloppet för existensminimum har ökat med 560 kr jämfört med förra året, vilket är ett historiskt ökning och inte mer än rättvist med tanke på inflationen.
samtidigt har min hyra ökat med 4,3 procent vilket för min del motsvarar 300 kr i månaden.
Vad gäller för oss som har ett pågående skuldsanering!? Kan man kontakta kfm och be de att räkna om, då med dessa nya siffror borde jag egentligen behålla 860 kr mer i månaden egentligen. Är det lönt att begära om omprövning?
Isf får du begära omprövning med hänvisning till ökade kostnader.

Isf får du begära omprövning med hänvisning till ökade kostnader.
Jag menar där är ju fler som är i samma sits.
alla som har skuldsanering för ju behålla existensminimum enligt äldre blooper.
dessutom har ju boendekostnader ökat i hela landet. Hu gör ni andra? Är det någon som har ringt och pratat med kfm angående detta?

Buffertpengen är kanske något som ska täcka det.

Tråkigt när vänder det hårda klimatet? När ska vi bygga centrala lägenheter som folk har råd att bo i ?
Inte nu när byggkostnaderna går upp i alla fall.

Är detta ifrån bostadsrätter?
Avhysning från bostadsrätter är inte så vanligt, då bostadsrätten fortfarande kommer tillhöra gäldenären, försäljning blir en separat puck

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp