Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det är definitivt köparens marknad, men tyvärr är glappet mellan säljare och köpare för stort. Säljarna vill inte sätta det utropspris som mäklarna föreslår och köparna lämnar skambud = låsta lägen, så just nu står det helt enkelt still. Men förr eller senare börjar det röra på sig; folk skiljer sig, skaffar barn, dör o s v, kort sagt så inträffar händelser i livet. Om man vill byta upp sig så är det läge, även om man förlorar på sitt nuvarande. Hälsar min man som är fastighetsmäklare sedan nästan 40 år tillbaka.
Jag är klar med min skuldsanering I november och min plan är att köpa bostad under 2024 så det låter bra.

Hörni experter, tror ni man kan ha råd att köpa nåt billigt boende när priserna rasar lagom till min skuldsanerings slut, typ år -25/26?
Hittar du ngt "billigt"boende och du vet att du klarar av räntor och amorteringar så kan det absolut gå.
Mkt beror på var du vill köpa nånstans. Stockholm eller Kiruna.
Jag skulle säga att svaret på din fråga finns i din ekonomiska situation, pengar in och pengar ut.

Jag kan inte handla hos Klarna pga pågående skuldsanering men har ändå en nyfiken fråga. Har räntorna höjts mycket hos dom också? Tänkte om man tex köper en tv på avbetalning för 10000 kr till 10% ränta. Kan dom ändra räntan allt eftersom eller är den första räntan man får bunden? Nyfiken på hur det fungerar.

Hittar du ngt "billigt"boende och du vet att du klarar av räntor och amorteringar så kan det absolut gå.
Mkt beror på var du vill köpa nånstans. Stockholm eller Kiruna.
Jag skulle säga att svaret på din fråga finns i din ekonomiska situation, pengar in och pengar ut.
Jo såklart, men fram tills nu har det varit out of the question helt, nu ser jag villor i mitt område gå ut för 2 miljoner istället för de närmare 3,5 som man fått räkna med så det blir ju lite intressant även om räntorna kommer bli högre. Jag sparar några år nu så får vi la se :D

Jag kan inte handla hos Klarna pga pågående skuldsanering men har ändå en nyfiken fråga. Har räntorna höjts mycket hos dom också? Tänkte om man tex köper en tv på avbetalning för 10000 kr till 10% ränta. Kan dom ändra räntan allt eftersom eller är den första räntan man får bunden? Nyfiken på hur det fungerar.
Räntan är in princip alltid obunden. Bara bolån och vissa billån/leasing kan man få till fast ränta.
Styrräntan är ju räntan låneinstitut betalar riksbanken när de lånar pengar. Dvs de måste ta höjd för räntehöjningar.

Räntan är in princip alltid obunden. Bara bolån och vissa billån/leasing kan man få till fast ränta.
Styrräntan är ju räntan låneinstitut betalar riksbanken när de lånar pengar. Dvs de måste ta höjd för räntehöjningar.
Wästgöta har fast ränta. Jag har redan fått alla inbetalningsavier för flera år framåt där räntan redan är angiven.
Men det kanske kan ändras om styrräntan stiger ytterligare, men ännu ingen justering.

Jag vet inte varför men tror ni inte att många anställda som jobbar på Kronofogden/Skuldsanering sitter här på Lånforum och läser? Har en känsla utav det.

Vi har ju t.e.x. två skribenter här som jobbar där, borde vara ganska stor sannolikhet att personer som beviljar andra en eventuell skuldsanering är inne på Sveriges största forum för lån/skuldsatta/krediter/etc.

Tänker alltså nu främst på personer på skuldsaneringen.

Lite kul ändå att när jag ringer mitt fackförbund för rådgivning kring en pantad arbetsgivare och blir rekommenderad att söka jobb hos dem :D

I klarnaappen står det nu vad mitt köputrymme är

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp