Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

2 miljoner lät högt men du har väl gjort någon sorts beräkning. Jag gjorde ett överslag och hamnar på knappt 1.3.
Och det går ju inte att göra utan problem heller förstås.

Tänkte lön på cirka 1.4 miljoner per år och sen ytterligar boenden SL-kort mm... Springer iväg.

Tänkte lön på cirka 1.4 miljoner per år och sen ytterligar boenden SL-kort mm... Springer iväg.

Du får nog revidera upp siffrorna lite..
Publicerad 14 dec 2012 kl 13.19

Har du inte fått någon lönespec som du kan kolla?

Får inte lönespec och det är duktigt jävla irriterande. Eller rättare sagt den laddas upp i någon Visma-tjänst och väntat jävligt länge på inlogg dit nu. Börjar bli påtagligt oproffsigt.

Får inte lönespec och det är duktigt jävla irriterande. Eller rättare sagt den laddas upp i någon Visma-tjänst och väntat jävligt länge på inlogg dit nu. Börjar bli påtagligt oproffsigt.
Aha! Då vet jag vad du menar. Har du kollat mailen ordentligt? Avsändaren kan se lite "luddig" ut. Ring lön annars och ligg på.

Beloppet för arbetsresor höjs​

Riksdagen har beslutat att reseavdraget i dess nuvarande form ska behållas. Avdraget för arbetsresor med egen bil höjs till 25 kronor mil.

En grej som slår mig. Det är ganska paradoxalt system vi har i Sverige när det kommer till detta med skulder.

Ponera att man har 5.000.000 kronor hos Kronofogden men en hyra på säg 12.000 och tre stycken barn. Kör till ett jobb där det inte finns kollektiva förbindelser.

Då får man behålla bra mycket mer än om man har samma lön fast kanske två blancolån som man betalar 5500 i månaden / stycket på.

Dit vart jag vill komma är att jag och många här på Lånforum aldrig haft så mycket pengar "över" som när dom släppte allt till KFM

Allt fler företag kämpar med kunder som inte betalar. Rusningen till inkassobolag beskrivs som extrem. Parallellt växer skulderna i snabb takt.

”Beloppen vi kräver in har ökat med nästan 100 procent”, säger Anna Strömberg, chef på Svea Inkasso.

Beloppet för arbetsresor höjs​

Riksdagen har beslutat att reseavdraget i dess nuvarande form ska behållas. Avdraget för arbetsresor med egen bil höjs till 25 kronor mil.

Underbart, då kan jag se fram emot nästan 40 tusen i återbäring i juni 2024 + att juni är betalningsfri månad, jippe :D:faceheart:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp