Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Okej, tack för svar!
Tänkte mer på om man kan skita i att få skatteåterbäring och låta det bara växa i skattekontot. Har inga ärenden hos kronofogden och aldrig haft det heller.
Det går att ha pengarna där, du får högre ränta på annat Håll

Okej, tack för svar!
Tänkte mer på om man kan skita i att få skatteåterbäring och låta det bara växa i skattekontot. Har inga ärenden hos kronofogden och aldrig haft det heller.
En ganska dålig affär, du får 1,125 %.
Googla på sparkonto hittar man allt från 0,3 till 2,55 % (rörligt med insättningsgaranti)

Jag tänkte spara 500kr varje månad i fem år nu till skuldsaneringen är borta ( om jag blir beviljad givetvis) tänker 500kr kan ses som lite men tänker bättre en liten summa som kan bli mycket. Dock så skulle jag vilja ha ett spar konto med bra ränta, har ni några tips vart man ska lägga dom? :)

Jag tänkte spara 500kr varje månad i fem år nu till skuldsaneringen är borta ( om jag blir beviljad givetvis) tänker 500kr kan ses som lite men tänker bättre en liten summa som kan bli mycket. Dock så skulle jag vilja ha ett spar konto med bra ränta, har ni några tips vart man ska lägga dom? :)
Bra idé, alltid bra att bunkra buffert.

Länsförsäkringar har sambon och är nöjd med. Vet dock inga villkor

Bra idé, alltid bra att bunkra buffert.

Länsförsäkringar har sambon och är nöjd med. Vet dock inga villkor
Jag tycker HSB bospar på danske bank. Dom har låg ränta 0.55%, men även fonder också. Sen får du 5 poäng per 500 kr varje månad och får förtur på hyresrätter o bostäder

Sbab har väl 2% nu och hyfsat stabila ägare så dom går nog inte omkull

Öppna ett ISK?

Va de inte en massa skatt på det? Är så dålig på sånt

ISK är bra om man vill köra på börsen, inte bra om man vill köra på räntebärande. Så beror på vilken risk du vill ta, men med tanke på hur mkt börsen gått ner bör den med fem års sikt gå upp… men risk och avkastning hänger ihop.

ISK är bra om man vill köra på börsen, inte bra om man vill köra på räntebärande. Så beror på vilken risk du vill ta, men med tanke på hur mkt börsen gått ner bör den med fem års sikt gå upp… men risk och avkastning hänger ihop.
Isk har ingen hög skatt i långa loppet. Du behöver inte skicka in något själv heller, bara kontrollera.
Det är skatt på sparkonton!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp