Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hur lång tid tar det mellan utslag till löneutmätning?

Hur lång tid tar det mellan utslag till löneutmätning?

Mellan 1-3 månader skulle jag säga, men det är flera aktörer inblandade och de är olika snabba.

Sen förutsätter allt att utslaget krävs in och att du inte betalar det…

Är du på väg dit?

Den här tiden och typ en vecka-10 dagar framåt måste vara sämsta tiden att få ett avhysningsmål över sig...
Det är inte så roligt med de flesta avhysningar, men det är nog sämst att verkställa några veckor innan jul...
Ja fy, kan inte vara roligt. Och stackars människor. Oavsett att många sitter i skuld pga egna beslut och inte bara olyckliga omständigheter, så måste det vara fruktansvärt att bli ifråntagen sitt hem.

Är det någon duktig medlem som är villig att hjälpa mig med ett excell eller en budget typ? Vill kunna se hur mycket jag betalar i månaden. Har försökt med excel men får inte ihop det, kan vara trög

Kanske dags att bunkra upp lite snus...

Den slutliga höjningen av snusskatten inför 2023 förväntas bli avsevärt mycket högre än vad nuvarande Riksdagsförslag förespråkar. Baserat på årets stora förändringar av Konsumentprisindex och med hänsyn till den ökade inflationen befaras den verkliga punktskattehöjningen på snus kraftigt överstiga den föreslagna höjningen med tre procent. Bedömmare anser att det i slutänden kan röra sig om en chockhöjning av skatten på snus som, i procent räknat, med god marginal kommer att närma sig ett tvåsiffrigt värde. Slutligt beslut i frågan förväntas fattas av Riksdagen under mitten av december 2022.

Minns att jag gjorde nåt snarlikt med att ringa in varje månad som gått :)
Det ser mycket enklare ut än på min tid. Man fick bocka av varje fordringsägare för varje månad.
Snart har du ett helt nytt liv !

Minns att jag gjorde nåt snarlikt med att ringa in varje månad som gått :)
Det ser mycket enklare ut än på min tid. Man fick bocka av varje fordringsägare för varje månad.
Snart har du ett helt nytt liv !
Hade inte ringat in någon månad under 2021 och 2022 men nu gjorde jag det. -:)

Tjena alla!
Är tyvärr inte inne så ofta här längre.
Her haft några återfall då o då. Har lån i samma storlek som 2017, fast bara två lån nu mot 10-tals år 2017. Då var spelstopp något nytt och spelandet nära inpå. Nu har man mer perspektiv och är mer medveten om problemet. Jag har ca 7000 kr mer i månaden i lön före skatt.
Hade en plan att alltid spara pengar i månaden och sedan låta pengarna vara. Har inte blivit som jag hade tänkt mig. Men gick bakåt i tiden och har gjort om exakt samma sak. Började med 6000 kr i fonder på Nordea och kör exakt samma plan med sparande varje månad. Även hsb bospar, samma plan. Sedan när alla räkningar är betalda så amorterar jag extra på lånen så mitt bankkonto är på 5000 kr varje månad. Dessa ska räcka varje månad!

Nu när Börje har gått bort får man också lite nya tankar vad som är värt i livet? Tycker nog min familj, vänner och saker som ger livsglädje är f-n så mer värt än att spela bort pengar. Även försöka göra en storvinst är knappt värt heller!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp