Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Trippelhöjning. Väntat förvisso.

Japp, och signaler om fler höjningar…

Nya prognosen: 20 procent dyrare mat och fördubblade elkostnader​

20 procent dyrare mat och fördubblade kostnader för el. Det är vad Konsumentverket kommer fram till i prognosen för hushållens kostnader 2023.

Ni som har collector-lån bör nog kika…
Min faktura är cirka 1,000:- dyrare denna månaden än tidigare och har inte fått någon information alls om ökat kostnad…

Ni som har collector-lån bör nog kika…
Min faktura är cirka 1,000:- dyrare denna månaden än tidigare och har inte fått någon information alls om ökat kostnad…

& det innan den här nya 0.75% höjningen....

Hade blivit mycket förvånad om inte KFM får en rad nya ärenden att hantera framåt 2023.

& det innan den här nya 0.75% höjningen....

Hade blivit mycket förvånad om inte KFM får en rad nya ärenden att hantera framåt 2023.
Ja jag är väldigt förvånad, tidigare höjdes det med typ 100:- eller något vid förra ränte-ökningen, det här kom från ingenstans då det inte varit någon ökning denna månaden innan faktura skickades ut… Stör mig främst på att det inte kommit någon förklaring till detta?

Är så jäkla stolt över mig själv just nu, 12 timmar före lön/CSN. Haft 1500:- sedan i fredags och då har jag haft två barnkalas, tankat bilen och bytt vinterdäck på firma, köpt månads-parkeringsavgift och mat för en vecka för 1 vuxen och två barn, varav en måltid för två på Donken.

Har just nu 6:- på kontot och ska ALDRIG utsätta mig för detta igen (lånade ut 3800:- till en ”kompis” som i sin tur inte betalat tillbaka som lovat), men jäklar vad nyttigt det varit för mig att pussla med frysmat osv, funderar på att sätta en matbudget på 500:-/v för mig och två barn och se om jag klarar det.

Den här tiden och typ en vecka-10 dagar framåt måste vara sämsta tiden att få ett avhysningsmål över sig...
Det är inte så roligt med de flesta avhysningar, men det är nog sämst att verkställa några veckor innan jul...

Den här tiden och typ en vecka-10 dagar framåt måste vara sämsta tiden att få ett avhysningsmål över sig...
Det är inte så roligt med de flesta avhysningar, men det är nog sämst att verkställa några veckor innan jul...
Jobbar man även julafton och juldagen med sånt? Eller kan man vara trygg med att det är tomten alternativt en full granne som knackar på de dagarna.

Jobbar man även julafton och juldagen med sånt? Eller kan man vara trygg med att det är tomten alternativt en full granne som knackar på de dagarna.
Nej inga avhysningar på helgdagar, aldrig något jag hört om. Vaktmästare och flyttfirmor är nog inte så pigg på det heller..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp