Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ja så länge du har din identitet anonym. Skulle det mot all förmodan komma fram vem du är på något sätt så hade det naturligtvis renderat i ganska omedelbar uppsägning vilket är fullt logiskt och korrekt också.

Sen om det skulle gå till AD så kan man såklart åberopa att man hittat på allting men tror den kan bli kämpig :D
men han går ju inte ut med några direkta detaljer som på något sätt kan identifiera vem det gäller

Ja så länge du har din identitet anonym. Skulle det mot all förmodan komma fram vem du är på något sätt så hade det naturligtvis renderat i ganska omedelbar uppsägning vilket är fullt logiskt och korrekt också.

Sen om det skulle gå till AD så kan man såklart åberopa att man hittat på allting men tror den kan bli kämpig :D
Kalla det journalistik? Det är nämligen olagligt att eftersöka uppgiftslämnare.

men han går ju inte ut med några direkta detaljer som på något sätt kan identifiera vem det gäller

Fast alltså om Lasseman skriver "Idag träffade jag en gäldenär på ICA. Hen tittade konstigt på mig eftersom jag utmätte hans båt igår"

Det inlägget isolerat är naturligtvis inte något att lyfta på ögonbrynen åt. Men Lasseman har 20.142 inlägg här och om det skulle komma ut att Lasseman jobbar i Örebro (Exempel) eller Karlstad då är det naturligtvis extremt illavarslande.

Det är ju som om en psykolog sitter på Flashback och skriver om sina patienter, du kan fortfarande inte identifiera vem patienten är men om psykologens identitet skulle läcka ut så kan det få förödande konsekvenser för patienten.

Meddelarfrihet.

Okej?

Alltså du får ju utveckla dina inlägg så man förstår vad du pratar om.

Vadå journalistik? Eftersöka uppgiftslämnare och nu Meddelarfrihet?

Vad har mitt inlägg med journalistik att göra?

Om det här forumet skulle hackas säger vi som exempel, IP-adresser läcker ut och Lasseman (EXEMPELVIS) har registrerat sig här med sitt fullständiga namn som är "Roger Kallax". Efteråt hamnar allt detta på Flashback. Tror du inte då det kan bli konsekvenser för Lasseman om en person som fick sin båt utmätt av Lasseman och träffade honom på ICA har synpunkter på att Lasseman skrev om detta på ett forum och en drös andra inlägg?

Sålänge Lasseman är anonym så är det en sak men OM det mot all förmudan skulle läcka så är det naturligtvis illavarslande. Det gäller naturligtvis inte bara honom utan även mig om jag skriver om en försäkringskund som ringde och var dum i huvudet för jag nekade honom en skada på hans BMW som han körde på en kalv med och min identitet hamnar på Flashback och kan knytas till min användare.

Dessutom, du brukar ju vara glad för lagtexter och jobbar väl också på KFM. Av intresse kanske 34 kap 1 § OSL kan vara då.

Med allt detta sagt så tycker och tror jag att Lassemans inlägg här räddat många människoliv, äktenskap och ekonomiska öden och jag åtminstone uppskattar hans hjälp något obeskrivligt mycket men det gör ju inte för den delen att man behöver tumma på logiken.

Men program som typ Tunnelbanan och Södertäljepolisen är ju lagliga.
Där har jag kunnat identifiera flera personer trots dessa halvhjärtade blurrningar och röstförvrängningar.
Känns inte som att deras arbete ute i fält omfattas av någon jättesekretess.

Dessutom, du brukar ju vara glad för lagtexter och jobbar väl också på KFM. Av intresse kanske 34 kap 1 § OSL kan vara då.
Skuldsaldo, förpliktelser och beslut är uppgifter som är offentliga.
Är svårt förtjust i diskussioner där relevanta referenser lämnas, tack för att du höjer nivån här.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp