Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag tror att två gånger är max och även det är extremt svårt att få.

Men om man söker skuldsanering för tredje eller fjärde gången... krävs det då att man inte varit i sina sinnens fulla bruk när man lånat, som SKV har som krav (bl a) för att få bort skattetillägg? Nej jag skojar inte, undrar uppriktigt.

Det är nog knappt någon som gjort det, de första som fått en andra skuldsanering efter det lättades upp är inte färdiga med sina förrän om några månader
Men man skulle kunna tänka sig nya skuldsaneringar om det flera gånger upphävts pga bristande betalning och det funnits riktigt bra förklaringar till det

Men om man söker skuldsanering för tredje eller fjärde gången... krävs det då att man inte varit i sina sinnens fulla bruk när man lånat, som SKV har som krav (bl a) för att få bort skattetillägg? Nej jag skojar inte, undrar uppriktigt.

Jag pratade nyligen med en som febrilt skulle ha skuldsanering och jag förstod inte avslagen, ända till jag frågade en handläggare på skuldsaneringen som kunde berätta att det redan skuldsanerats en gång för några år sedan.

När jag sa det till gäldenären så kom hen på att det stämde, och tyckte det hade fungerat mycket bra, och ville därför gärna ha igen eftersom bankerna varit så elak och beviljat en massa lån hen inte hade råd med nu.
Jag klargjorde att det var nog att ställa in sig på löneutmätning till strax innan 80årsdagen.

Jag pratade nyligen med en som febrilt skulle ha skuldsanering och jag förstod inte avslagen, ända till jag frågade en handläggare på skuldsaneringen som kunde berätta att det redan skuldsanerats en gång för några år sedan.

När jag sa det till gäldenären så kom hen på att det stämde, och tyckte det hade fungerat mycket bra, och ville därför gärna ha igen eftersom bankerna varit så elak och beviljat en massa lån hen inte hade råd med nu.
Jag klargjorde att det var nog att ställa in sig på löneutmätning till strax innan 80årsdagen.
Oansvarigt beteende låter det som. Och att personen i fråga kanske tar skuldsanering för givet. Så sorgligt att man inte kunnat hantera sin ekonomi efter att man fått en chans med första skuldsaneringen. Att man fått en ny chans, en ny möjlighet och sen sumpat den.

Oansvarigt beteende låter det som. Och att personen i fråga kanske tar skuldsanering för givet. Så sorgligt att man inte kunnat hantera sin ekonomi efter att man fått en chans med första skuldsaneringen. Att man fått en ny chans, en ny möjlighet och sen sumpat den.
Ungefär så, jag var så tydlig jag kunde med att förklara ungefär det där, att en andra skuldsanering skulle nog inte göra någon skillnad då beteende inte ändrats..

Ungefär så, jag var så tydlig jag kunde med att förklara ungefär det där, att en andra skuldsanering skulle nog inte göra någon skillnad då beteende inte ändrats..
Det är ju lite så att det är ju som vid alla missbruk det sitter i huvudet. Ta tex de som opereras för fetma och sen blir de smala men de är fortfarande missbrukare och tyvärr så ingår det inte behandling/terapi. Samma med shopping osv så det hjälper inte alltid med en sanering när grundproblemet huvudet är kvar.

Vad ska ni äta ikväll?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp