Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Något man nog inte slutar att förvånas över är de gäldenärer som ska avhysas, varför dom alltid agerar så otroligt sent. Det har ju gått minst ett par månader innan det kommer in till verkställighet och ändå är det mer regel än undantag att dom kommer på att dom ska ta tag i frågan när det är mindre än ett dygn kvar.

Det händer då och då att dom hör av sig en timma innan och ska då börja försöka reda ut situationen. Så dags då.
Tror säkert poletten äntligen trillade ner och man börjar inse att de är på riktigt. :axelryck:

De kanske hade hoppats att mirakel skulle inträffa och rädda dem.
Och när man säger att det är upp till hyresvärdens goda vilja, då hyresrätten som regel förverkats så att betala inte är säkert att det hjälper möts man av oförstående

Och när man säger att det är upp till hyresvärdens goda vilja, då hyresrätten som regel förverkats så att betala inte är säkert att det hjälper möts man av oförstående
Tror väl att i många fall när det gäller avhysning etc är det väl rätt ordentlig psykisk ohälsa som gäller.

Tror väl att i många fall när det gäller avhysning etc är det väl rätt ordentlig psykisk ohälsa som gäller.

Det är det absolut, men det är inte så sällsynt att man bara inte betalat hyran för att man ville göra något annat med pengarna heller.

Någon mer som blivit lurad på tradera? För några år sedan kunde man inte göra något fel utan att bli spärrad. Nu har jag köpt av en som inte skickat varorna till 6 olika köpare. Och får fortsätta…..

Någon mer som blivit lurad på tradera? För några år sedan kunde man inte göra något fel utan att bli spärrad. Nu har jag köpt av en som inte skickat varorna till 6 olika köpare. Och får fortsätta…..
Kontakta Tradera i första hand och se vad du ska göra, förmodligen polisanmälan.

Kontakta Tradera i första hand och se vad du ska göra, förmodligen polisanmälan.
De har en knapp för ej skickat vara och efter några sådana kanske man kan bli spärrad. De sade inget om polisanmälan. Försöker kontakta de andra köpare och göra en gemensam polisanmälan. :(
Så less man blir på folk.

Gör separata anmälningar egentligen, men viktigt att alla gör det om man är utsatt för brott.

Ta inte den diskussionen alls, lämna över den till sökande
"Om inte sökande eller tingsrätt meddelar annat kommer handräckningen verkställas på utsatt tid"

Ta inte den diskussionen alls, lämna över den till sökande
"Om inte sökande eller tingsrätt meddelar annat kommer handräckningen verkställas på utsatt tid"

Ja den frasen kommer också.
Kollegan som sitter nära och hör mina samtal flikar in massa "tips" som jag brukar dra. Slipper jag en tömning av en lägenhet som ta en hel dag så är jag glad..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp