Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

vilka banker erbjuder rak amortering? Vet ju att dom vanliga stor bankerna gör det och ikano. Men finns fler?
Har gått igenom hela Lendos, Advisa och Zmarta arsenal av lånegivare (som erbjuder +350k) och bara 4 erbjuder rak amotering:
Swedbank
Ikano
Nordea
SEB

Hittade banker med rak amortering utanför förmedlare:
Sparbanken (skåne, men de finns på fler ställen).
ed. SBAB

Om någon känner till fler, uppdatera gärna!

Senast ändrad:
Har gått igenom hela Lendos, Advisa och Zmarta arsenal av lånegivare (som erbjuder +350k) och bara 4 erbjuder rak amotering:
Swedbank
Ikano
Nordea
SEB

Hittade banker med rak amortering utanför förmedlare:
Sparbanken (skåne, men de finns på fler ställen).

Om någon känner till fler, uppdatera gärna!
Alla dom med på lendo? Då får det bli lendo i augusti :)

SBAB har också rak amortering men vet inte hur stort belopp de beviljar som blancolån.

ååååh jag blir så less (på Remember?)
jag beställde 6 nya däck i förrgår från Däckonline, jag hade rabattkod + använde Remember Flex kortet som skulle ge 4% bonus på köpet, jag fick nu under morgonen mejl att betalningen inte hade gått igenom (runt 20000kr tillgängligt på krediten) jag fick då alternativen med banköverföring eller Paypal men då går jag miste om bonusen, tänkte att jag testar att beställa igen men då har två av däcken gått upp kraftigt i pris... beställningen var gjord i kronor men via Paypal så ville dom ha betalt i Euro istället, men jag gjorde betalningen tillslut,
jag upptäckte direkt efter genomförd betalning att däcken är billigare hos Autodoc och att som ny kund skulle jag dessutom få 10% bonus om jag betalar med Remember Flex, jag tryckte på att avbeställa ordern från Däckonline och slutförde beställningen hos Autodoc, men nu ser jag att Däckonline ordern fortfarande står som "skickad till leverantör" nu kanske jag får 10 däck istället.....

ååååh jag blir så less (på Remember?)
jag beställde 6 nya däck i förrgår från Däckonline, jag hade rabattkod + använde Remember Flex kortet som skulle ge 4% bonus på köpet, jag fick nu under morgonen mejl att betalningen inte hade gått igenom (runt 20000kr tillgängligt på krediten) jag fick då alternativen med banköverföring eller Paypal men då går jag miste om bonusen, tänkte att jag testar att beställa igen men då har två av däcken gått upp kraftigt i pris... beställningen var gjord i kronor men via Paypal så ville dom ha betalt i Euro istället, men jag gjorde betalningen tillslut,
jag upptäckte direkt efter genomförd betalning att däcken är billigare hos Autodoc och att som ny kund skulle jag dessutom få 10% bonus om jag betalar med Remember Flex, jag tryckte på att avbeställa ordern från Däckonline och slutförde beställningen hos Autodoc, men nu ser jag att Däckonline ordern fortfarande står som "skickad till leverantör" nu kanske jag får 10 däck istället.....
Hm, det 14 dagars ångerrätt vid beställningar online. Så du har rätt att ångra dig.

Hm, det 14 dagars ångerrätt vid beställningar online. Så du har rätt att ångra dig.
trots att jag hade fått på mejlen om att min begäran att anullera ordern var bekräftad så fick jag nu två timmar senare att dom skickat däcken, jag fick tag i någon på kundtjänst som menade att det inte gick att anullera ordern då den redan var skickad, jag stod på mig och då gick det helt plötsligt bra att anullera, skönt nu slipper jag ligga ute med nästan 6000 extra på något som bara skulle vara ivägen i garaget ett bra tag framöver.

Man känner verkligen vårkänslorna när det från en dag till en annan kommit minst 1 dm snö och vräkt ner hela dagen.
Ångrar lite att jag bytte till sommardäcken igår nu :D

Man känner verkligen vårkänslorna när det från en dag till en annan kommit minst 1 dm snö och vräkt ner hela dagen.
Ångrar lite att jag bytte till sommardäcken igår nu :D
Är alltså ditt fel att det snöade då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp