- Meddelanden
- 3 321
- Mottagna reaktioner
- 3 338
- Poäng
- 1 957
Precis, aktivt skuldsaldo är den aktiva skulden du har idag. Men betalar du av allt idag kommer det sen att bli ett historiskt skuldsaldo, det visar alltså att du har haft skuld hos kronofogden de senaste 24 månaderna. Skulderna försvinner från kronofogden men på din upplysning kommer det visas som ett historiskt skuldsaldo.Historiskt skuldsaldo, hur blir det historiskt skuldsaldo? Betalar jag in idag, så kommer det stå historiskt skuldsaldo i 3 år?
Aktivt skuldsaldo är väl alla skulder man har som ligger aktiva i kronan? Men om dom legat där i över 3 år som aktivt skuldsaldo och jag betalar in idag, kommer det ta ytterligare 3 år för dom att försvinna? Eller kommer dom försvinna direkt när tiden är passerad eftersom dom suttit där i över 3 år?
Blandar jag kanske ihop detta med anmärkningar? Tänker mer på när man ska söka lägenhet sedan hur ska man ha rent från skulder hur lång tid tar det tills det blir rent tills allt är betalt + 3år från datumet man betalat?
Förlåt kan verkligen noll.
Har cirka 80k skulder, och lite privatskulder på 40k.
120k totalt. Vill gärna bli av med detta.
Du blandar nog ihop detta med anmärkningar. En anmärkning försvinner 3 år efter att den blitt registrerad, oavsett om skulden är betald eller inte. Men inte skuldsaldo, de visas 24 månader efter att skulden är betald.