Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det är slutsatsen varför man vill minska invandringen. Att man diskriminerar utlänningar.
Rasism utgår ifrån att vissa människor är mindre värda. Därav den snabba slutsatsen att man är rasist när man gör skillnad på folk/invandrare.
Handlar ej om att diskriminera invandrare för någon säger att man ska minska den? Handlar väl ej om att göra skillnad på dom och vi.

Drar men den slutsatsen då är man en aning hjärndöd :axelryck:

Rasism utgår ifrån att vissa människor är mindre värda. Till exempel på grund av hudfärg, kultur eller religion.

så har ju inget med invandare i sig att göra. Men om man säger inga afrikaner hit eller inga afghaner hit eller inga muslimer hit eller trycker ner på det sättet mot någon. Då är det, men för någon säger den vill minska invandringen är man inte rasist. Finns säkert hundra andra Själ. När någon säger så misstänker jag den menar ALL invandring oavsett land.

Rasism utgår ifrån att vissa människor är mindre värda. Till exempel på grund av hudfärg, kultur eller religion.

så har ju inget med invandare i sig att göra. Men om man säger inga afrikaner hit eller inga afghaner hit eller inga muslimer hit eller trycker ner på det sättet mot någon. Då är det, men för någon säger den vill minska invandringen är man inte rasist. Finns säkert hundra andra Själ. När någon säger så misstänker jag den menar ALL invandring oavsett land.

Vänstern är ju rasister som inte vill att thailändska kvinnor ska få komma till Sverige och jobba.

Handlar ej om att diskriminera invandrare för någon säger att man ska minska den? Handlar väl ej om att göra skillnad på dom och vi.
Jo för det man säger är att de är inte tillräckligt mycket värda för att få komma hit.

Jo för det man säger är att de är inte tillräckligt mycket värda för att få komma hit.

Merparten av svenska folket, alltså majoriteten vill minska invandringen.

Du menar att alla dessa tycker att det är för att folket inte är tillräckligt mycket värda?

Det jag tycker är synd är att vi tog emot alla ekonomiska flyktingar ifrån Mellanöstern och dylikt och nu har vi inte plats och resurser till att ta emot riktiga flyktingar ifrån Ukraina.

Jag hade gärna hyst en Ukrainsk familj några veckor tills dom kommer på plats! Dom hade kunnat få ett rum

Givetvis kan man vara en rejäl man fast man springer på Pridetåg men dina soldater kanske inte tycker det och det kan vara skadligt. Som soldat vill man nog känna att den högst upp är den som är hårdast av dom alla och han krigar tills han stupar.
Precis som i sportvärlden, oftast väljer man den som dom i laget tycket har mest pondus som kapten inte den som är bäst på värdegrund.
Ojojoj, det var gammaldags. Om man tittar på de mest framgångsrika företagen ser man att de med mest engagerade medarbetare är starkast. Alla stora ledare har fattat att de bara kan en viss del. De ser till att folket som de jobbar med har resten. Man kan inte leda genom hot eller straff. Det funkar bara till upp till en viss nivå. Jag är gammal yrkesmilitär och min dåvarande överbefälhavare var en ynklig liten kille. Dock är order order. Oavsett vem som ger de. Så tycker det är lite BS med machokravet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp