Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Använd adblocker både på dator och mobilen så slipper man det. Nätet svämmar över av dessa banners.

Det försvann för mig ett tag, men nu är det tillbaka. Även på mobilen :(

Det är ju självaste fan vad allt blivit dyrare. Inte bara mat och kaffe utan även nikotin, el, bensin, diesel. Helt jävla sinnessjukt.

MP kommer bli det här landets fall.

I nästa vecka trillar deklaration in för oss som har digital brevlåda! :faceheart:

Jag känner mig så himla låg helt plötsligt , eller det har smugit sig på.
Även fast jag städar och städar upp ekonomin så är det fortfarande så jobbigt att se hur jag har leva över mina tillgångar i typ 15 år.
Nu kommer det ta lika lång tid att betala av pengar som jag inte hade från början. Vill bara skriva av mig lite just nu...
Även fast jag tjänar bra så kommer det vara tajt kommande år ändå. Och jag klarar mig det är inte det.. Just nu är det bara bläh. =(

Jag känner mig så himla låg helt plötsligt , eller det har smugit sig på.
Även fast jag städar och städar upp ekonomin så är det fortfarande så jobbigt att se hur jag har leva över mina tillgångar i typ 15 år.
Nu kommer det ta lika lång tid att betala av pengar som jag inte hade från början. Vill bara skriva av mig lite just nu...
Även fast jag tjänar bra så kommer det vara tajt kommande år ändå. Och jag klarar mig det är inte det.. Just nu är det bara bläh. =(
Känner igen känslan (även om mina skulder inte är pga överkonsumtion). På sistone känner jag större hopplöshet än när läget var som värst. Har funderat över hur det kan komma sig att det är så och kommit fram till att de åren det var som värst med inkasso, förelägganden, jaga lån och allt det här, var jag 180% inställd på att överleva dagen (under en period när jag behövde ringa 5-6 inkasso på samma dag och det kom mängder med tråkiga fakturor, krav, påminnelser, hot etc, hade jag som mål att överleva en kvart i taget!!!)
Nu när det faktiskt är bättre och det inte gäller en dag i taget så tror jag att hjärnan kopplar tillbaka alla "normala" tankar och känslor som det inte fanns utrymme för det förr och då kommer även ångesten och helhetsperspektivet om hur det har varit blir så påtaglig.
För att komma ifrån lite från katastroftänket har jag börjat dokumentera varje steg framåt, varje förbättring, precis som när jag skrev när varenda skuld för att ha koll, vill jag ha koll och bevis på att det faktiskt går framåt och att det går bättre. Det gör så mkt för psyket.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp