Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Vänd dig till den provtagningsenhet som du är hänvisad till enligt konstens alla regler istället för att förvänta dig covid test på en akutmottagning.

Trauma, stroke, hjärtinfarkt, sepsis och liknande är det som handhas på akutmottagningen.
Nu sökte jag ju vård pga andningssvårigheter och den höga febern, inte för ett covid test. Men tycker de ändå är konstigt att de inte tog några prover överhuvudtaget.

Vänd dig till den provtagningsenhet som du är hänvisad till enligt konstens alla regler istället för att förvänta dig covid test på en akutmottagning.

Trauma, stroke, hjärtinfarkt, sepsis och liknande är det som handhas på akutmottagningen.
Förstår men vi åkte in pga andra symptom som kunde vara något väldigt allvarligt med tanke på hans sjukdomshistorik (ej vanliga covid symptom) ville utesluta corona för att veta om han kunde skickas till skolan eftersom alla andra prov såg bra ut och han verkade må bättre. Tänker att när man ändå är där så kan de väl kolla. När de ringde mig nästa dag sa läkaren att det förklarar hans konstiga symptom. Det var tur för sen testade vi andra oss. Nu kunde hela familjen ha smittat andra i skolan och på jobb.

Dottern på 4 månader blev jätte sjuk på bara några timmar igår kväll. Hes, hosta och 39,6 i feber trots alvedon. Blev en sväng till akuten eftersom febern inte ville gå ned. Inga prover togs och vi blev hemskickade. Han ifrågasatt varför jag sökte vård så tidigt då hon knappt vart sjuk ett dygn. Svarade att jag är orolig över den höga febern samt att hon hade RS viruset när hon var 7 veckor gammal och symtomen är densamma denna gång. Hon andades dessutom väldigt fort och hade det besvärligt pga allt slem. Vi övriga familjemedlemmar mår bra och har inga symtom eller varit sjuka. Storebror har varit hemma från förskolan sen början på november.
Tog snabbtest på mig och bebis idag, och vi båda är positiva för covid, borde inte vården ha tagit test på henne? Tycker de känns lite konstigt.
Hoppas ni får ett lindrigt förlopp. Krya på er <3

Vaknat upp kallsvettig de senaste dagarna och började tillslut känna mig febrig igår också så tog ett självtest igårkväll och imorse och båda pekar på positivt. Yey.
Krya på dig. är du vaccinerad så ökar chansen för mildare sjukdom.

Jag hörde att inom 2-3 veckor så kommer de allra flesta svenskar att ha insjuknat i covid, omikron verkar sprida sig som löpeld.
Vår familj hade covid i maj så jag vet itne hur mkt skydd det ger när det ör mer än 3 månader sedan men jag hoppas att vi slipper den här gången. Ska ta min tredje spruta i slutet av januari!

Krya på er alla sjuka där ute. Många av de som ligger inne har Delta just nu, omicron BRUKAR ge ett snällare förlopp, men de andra varianterna finns fortfarande kvar.

Här hemma är alla positiva i Covid….familjekarantän med 4 barn är fullt upp :).

Krya på Er alla!

Krya på er alla sjuka där ute. Många av de som ligger inne har Delta just nu, omicron BRUKAR ge ett snällare förlopp, men de andra varianterna finns fortfarande kvar.

Är du säker?

99% av alla fallen är Omikron tyckte jag FHM sa.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp