Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hej! Någon som vet hur jag kan se hur mycket jag tjänat i år? Jag ser ju på min lönespec men har även varit föräldrar ledigt massor så någon som vet om man kan se det någonstans? Alltså hur mkt man fått från försäkringskassan i år?

Skatteverket.se

Du behöver ju inte skriva på ngt skuldbrev till honom heller. Låter lite halvt som han skiter i barnen just nu(?) Så har ni inget skuldbrev sen innan kan han inte tvinga dig att skriva på det nu, det är pengar han bara kan ha gett till dig som gåva så nästan omöjligt för honom att bevisa. Sen beror det ju på hur mkt du vill göra rätt för sig men barnen är ju viktigast så tänk på de först och han sen
Ja, jag vet inte alls vad han tänker med just nu! Har sagt att jag hade haft möjlighet att betala i vår, men allt blir annorlunda nu när vi inte ska vara ihop.han är så stressad i sitt liv nu så han har blivit jätte konstig

Så enkelt är det inte, då skulle vem som helst kunna skriva ett skuldebrev. För att hans skuldebrev ska vara giltigt så måste både du och han skriva under. Om du inte skriver under så finns det inget att hämta för honom.
Riktigt trist inställning han har kan jag tycka!
Underhåll betalar man för sina barn.
Nu tagga du nog fel myra :face3hearts:

eller de kanske va till mig? :facejoy:

@Elsin och jag tycker att du gör helt rätt i att låta Fk sköta detta. Bara ansöka om underhållsstöd (eller vad det heter nuförtiden) och låta Fk jobba. Så slipper du diskutera detta med honom.

Sambon och jag ska dela på oss, han kommer ha barnen varannan helg och sagt att då får han betala underhåll, då jag vill ta det genom f-kassan då jag inte tror att han helt betalar. Då sa han att han skulle skriva ett skuldbrev på pengar han har gett när jag inte haft råd och har jag skuldbrev emot honom kommer inte f-kassan betala något stämmer detta?
Så enkelt är det inte, då skulle vem som helst kunna skriva ett skuldebrev. För att hans skuldebrev ska vara giltigt så måste både du och han skriva under. Om du inte skriver under så finns det inget att hämta för honom.

Ja, precis! Han är verkligen jätte tråkig nu! Säger saker som att jag ska inte få mer pengar osv . Jag vill egentligen att vi ska fortsätta men just nu orkar jag inte bry mig. Han säger att de kanske vi blir igen när jag flyttat men jag känner själv har jag flyttat kan de lika gärna vara. Jag vill jobba på problemen inte fly från dom

Låter som han tror det är en avbetalning. WTF.

Fast hennes man tog livet av sig för några år sedan så att hon skyller på honom är patetiskt i synnerhet när det gäller en skuld för påfyllning av lyxbad + skönhetsingrepp.
Anmärkningsvärt att man då skyller på sin avlidna man.
Hon är ju inte direkt poppis i överlag heller bortsett från detta "fiasko". Hon såg till att reglerna för sjukförsäkring skärptes.. 2018 vill jag minnas? Sedan när det blev tjafs så såg hon till att den dåvarande generaldirektören för FK fick sparken.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp