Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Blir ju verkligen hoppa ur svenska kyrkan nu. Fyfan vilka sjuka summor det blir tillslut för absolut ingenting haha....
Akta så du inte går på nån nit bara som Mr Ars Enterprise ligger bakom. Då kan de bli ännu dyrare i längden..

Googlade på svenska kyrkan och hittade diverse tjänster som hjälper en att gå ur. Finns en del länder i MÖ som skulle behöva en snarlik tjänst som gjorde det lätt att lämna den statliga religionen. Ska mejla saudiska ambassaden och tipsa om detta.

Hur mycket pröjsar man till Gretas fanclub om man har en normal årinkomst på 450.000-500.000?

Jag går ur via svenska kyrkans sida. Skickar in en lapp
Själv. Skulle aldrig betlaa 200-400 kr för att någon ska göra nått jag kan göra själv haha.
Akta så du inte går på nån nit bara som Mr Ars Enterprise ligger bakom. Då kan de bli ännu dyrare i längden..

Hur mycket pröjsar man till Gretas fanclub om man har en normal årinkomst på 450.000-500.000?
Jag har 340 för mig blev det 330 kr månaden haha. Fan 140
K till pension. Lägger jag dom ist till min son 18x12 år så har han minst 71k när han är 18.

”Jag har nu kontrollerat Aftonbladets uppgifter, och har uppenbarligen missat dessa två räkningar. Detta är något som förvånar mig eftersom jag i normala fall är noga med min privatekonomi.”

Haha...Det första jag gör imorgon är att jag kommer ringa KFM och fråga hur många historiska förelägganden hon har, om det är mer än dessa 2 så kan det knappast vara sant det hon säger.
Alltså hur kan man uttala sig offentligt sådär.. som att hon inte märkt att hon har kfm efter sig! Pinsamt

Ja man blir automatiskt medlem i svenska kyrkan, man kan ansöka om att barnet ska få gå ur..

Kan tycka att svenska kyrkan gör mkt bra saker, hjälper till med stöd åt människor som har det tufft, aktivitet för barn och ungdomar, matkassar till människor som har det mindre bra ställt, fonder finns att söka, en plats att värma sig på och gå till om man vill prata med någon.. nej jag är inte kristen men sånt kan jag väl ändå tycka att det är värt att bidra till.. sen känner jag väl att mina yrkesår där jag bidragit med skatt har bidragit till en hel del redan
Håller med. De tar hand om min svärmor, som är riktigt besvärlig och svår att umgås med, hon kan gå och äta hemlagad lunch ett par gånger i veckan till självkostnadspris, det är utflykter och gemenskap, så bara därför är det värt något för min del. De hjälper inte bara flyktingar utan även vanliga pensionärer. Min svärmor är inte speciellt religiös av sej, men det verkar funka ändå, de hjälper henne mycket i vardagen, vilket vi inte får göra. Kan tilläggas att svärmor har psykisk ohälsa sedan många år, så denna hjälp är den enda som hon accepterar.
Jag jobbar som frivillig i Stadsmissionen, vars huvudsponsor är Svenska Kyrkan. De har även gjort om ett par kyrkor i stan till hjälpcenter, mycket barnfamiljer som söker hjälp.
Detta är min sida av vad Svenska Kyrkan kan ge, sedan finns det säkert avarter i olika församlingar som jag inte tycker lika mycket om. Är inte själv särskilt religiös, går på sin höjd några gånger om året i kyrkan, oftast är det konserter eller körsång som lockar.
Det är dock bra att man kan välja att gå ur, så får var och en göra som de vill.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp