Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Tror det.

En fråga, jag vet jag har ställt den innan men glömt svaret.

Hur fungerar det för mig som har en fast lön som utgör 10% av min totala lön om jag skulle bli sjuk? Jag vet att om jag blir föräldrarledig så tar försäkringskassan hänsyn till det upp till ett visst tak. Jag får "max" precis som alla andra, vad det nu är.

Men hur fungerar det om man skulle bli sjukskriven?

Tror det.

En fråga, jag vet jag har ställt den innan men glömt svaret.

Hur fungerar det för mig som har en fast lön som utgör 10% av min totala lön om jag skulle bli sjuk? Jag vet att om jag blir föräldrarledig så tar försäkringskassan hänsyn till det upp till ett visst tak. Jag får "max" precis som alla andra, vad det nu är.

Men hur fungerar det om man skulle bli sjukskriven?

Det beräknas på samma grund men taket på sjukpenning är en bra bit lägre än föräldrapenning.

Men här i Sverige kan man väl inte ta ut allt på en gång, 5 år är lägsta man kan välja eller har jag missat nåt?
Nej antingen med dispens eller att det är mindre än ett pbb får man ut rubbet direkt

Om man skriver sig i ett annat land eller bor i ett annat land kan man slippa betala skatt på tjänstepension då?

Jag vet att det var fallet eller liknande var fallet med Portugal (?)

Finns det några andra länder du kan flytta till och därmed slippa skatt / skatta lite på din tjänstepension?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp