Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Engelskan har 300.000 ord - Svenskan har en tredjedel ungefär. Cirka 100.00 ord.

Ändå klarar sig engelskan utan ordet hen men tydligen inte svenskan. Det säger allt.

Om man inte vet könet finns det 20 ord man kan använda istället. Vederbörande, personen i fråga, individen, ja det finns otaliga exempel.
Fast i engelskan använder man "they" med samma innebörd som "hen", dvs ospecifierad könstillhörighet.

Fasiken vad priset stigit på biobiljetter...eller så var det så länge sedan jag gick på bio.
Två personer om man vill se nya Bond-rullen kostar 338spänn. :eek:

Tänkte samma när jag kollade för en vecka sedan, betydligt dyrare. Efterdyningar av pandemin antagligen.

Under artikeln finns en omröstning om man använder ordet "hen".

Nej, känns konstigt röstar 86% på.

Finns fortfarande hopp för landet!
Tyckte i början att det kändes konstigt med ordet hen men har vant mig nu och tycker att det är ett sätt att visa respekt för de som faktiskt känner sig som hen. Om 20 år är det ingen som kommer höja på ögonbrynet och hen kommer vara accepterad av 86%. Ungdomarna är framtiden.

Behöver aldrig säga hen eller kommer göra
Varför behövs det ordet?
Likt massa andra olika sexuella nya läggningar för massa konstigt
Tänk om nån skulle säga: Varför behövs DU? Tycker att de som inte känner sig hemma i det biologiska könet de föds med får mer eller mindre lida sig igenom livet, säkert mobbning under skolåren och utfrysta på arbetsplatser, ett litet eget ord kan de väl få!

Ja som sagt ni är ca 15% som verkar tycka det är användbart.
Ställ samma fråga på gymnasieskolorna så ska du se att du får en helt annan siffra. Det är så mkt förändring på gång, både i attityd och tolerans men även rent praktiskt med diverse anpassningar på arbetsplatser och skolor och det är är bara början.

Klokaste inlägget i debatten.

Man kan naturligtvis identifiera sig som både en katt UFO och höna men det förändrar inte faktumet vad man faktiskt är biologiskt.
Forskarna säger att några procent av alla som föds inte föds med det "rätta" könet. Det förändrar faktumet ang biologiskt kön.

Tänk om nån skulle säga: Varför behövs DU? Tycker att de som inte känner sig hemma i det biologiska könet de föds med får mer eller mindre lida sig igenom livet, säkert mobbning under skolåren och utfrysta på arbetsplatser, ett litet eget ord kan de väl få!

Jag har inget emot att någon skulle säga så.
Orkar inte bry mig eller ta åt mig så mycket om massa småskit
Minns för 10 år sen på facebook och annat. Hade man skrivit vad man skrev då hade man blivit lynchad.
Var bättre förr angående den biten

Jag tänker att ordet hen är en konstruktion av personer som inte har kunnat ta till sig att båda könen är lika mycket värda och att alla är födda i antingen en kvinnlig eller manlig (biologisk) kropp och svenska språket har ord som tydliggör vilket kön vederbörande tillhör. Biologiskt. Sedan är det fritt fram för var och en att identifiera sig som det ena eller det andra könet oavsett biologiskt kön, men det tycker jag inte man ska pracka på barnen innan de ens vet vad det innebär.
Håller inte med dig alls där. Det är väl klart att båda könen är lika mkt värda, så varför ska inte det tredje könet vara lika värt? Förvisso finns det alltid förnekare och motståndare men man kan inte stoppa utvecklingen eller vill vi ha ett samhälle som förtrycker folk pga deras könstillhörighet? Rasbiologin var etablerad i Sverige på 20-30 talet. Samhället utvecklades i en annan riktning (tack och lov). Om 100 år kommer det tredje könet att vara lika vanligt som han och hon.

Jag har inget emot att någon skulle säga så.
Orkar inte bry mig eller ta åt mig så mycket om massa småskit
Minns för 10 år sen på facebook och annat. Hade man skrivit vad man skrev då hade man blivit lynchad.
Var bättre förr angående den biten
Ja det förekommer enormt mkt hat på sociala medier, särskilt Fb och det är sorgligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp