Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Börjar bli? Vi är landet i Europa med flest IS resande per capita och haft flera terrordåd. Vetlanda Drottningtorget självmordsbombaren.. Nu är det dock klankrig och gängmord på agendan.

Nu har ju en majoritet av folket valt att vara godhjärtade i utbyte mot att få ett otryggt Sverige. Det här är bara början och vi kommer antagligen aldrig kunna återställa det dom ställt till med.

Än så länge har vi i Malmö Göteborg och Stockholm haft det exotiskt. Nu när det sprider sig till Lund Värnamo och Boden kommer det bli annorlunda.

Men iaf.
Oxfilé? Någon?

Hur tillagar jag oxfilé så att den inte blir torr och seg. Jag har köttermometer.

Jag är en 100% amatör i köket så gärna en förklaring för idioter ha ha.

Ska göra den på planka om det spelar roll.
Stek 30 sek på varje sida

Än så länge har vi i Malmö Göteborg och Stockholm haft det exotiskt. Nu när det sprider sig till Lund Värnamo och Boden kommer det bli annorlunda.
Bor på landet 15 mil från Stockholm och senaste 2-3 åren har det strömmat hit Svenskar från Stockholm så det är nog den utvecklingen vi kan vänta oss. Svenskar kommet flytta ifrån dom större städerna när våldet blir tillräckligt stort! Räcker att man hittar en handgranat på barnens dagis eller att grannen får en kula genom rutan för att många ska vakna till.

Ingen har råd med Oxfilé på forumet. Här äter vi burkmat, Terry.

Finns hos min habibi 160 kronor kilot just nu. Så billig är inte ens falukorven för fan hahahahah

Det gillar man ändå i Malmö. För 500 spänn kan jag klippa mig. Äta gott. Ta taxi. Öl ute och dessutom ha pengar över.

Allt är svart men Who cares.

Hur tillagar jag oxfilé så att den inte blir torr och seg. Jag har köttermometer.

Jag är en 100% amatör i köket så gärna en förklaring för idioter ha ha.

Ska göra den på planka om det spelar roll.
https://www.tasteline.com/inspiration/koksknep/oxfileskola-2/ den här tycker jag ger bra förklaring men punkt nr 3 är viktigt. Kött ska tas fram ett bra tag innan så det är rumstep vid tillagning. Aldrig kallt kött i varm panna.
Använd gärna en grillpanna och hetta upp till Max, du kan ha lite olja och smör i.. smöret ska sluta ”prata” då är det dags att lägga i köttet, 1 min ungefär på varje sida för att få den fina färgen, salt och peppar aldrig nå grillkrydda eller sånt trams på en fin oxe ;) sen kör du in tempen och in i ugnen och kör klart köttet, tid beroende på hur du vill ha ditt kött, håll koll på termometern

Finns hos min habibi 160 kronor kilot just nu. Så billig är inte ens falukorven för fan hahahahah

Det gillar man ändå i Malmö. För 500 spänn kan jag klippa mig. Äta gott. Ta taxi. Öl ute och dessutom ha pengar över.

Allt är svart men Who cares.
Hahaha, fan vad gött!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp