- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
ordningsvaktVad betyder OV ?
ordningsvaktVad betyder OV ?
Tyvärr är det ibland brist på ov vilket gör att arbetsgivare gör ett bottenskrap. Sen har ov väldigt många olika arbetsgivare, en del mer seriösa andra mindre. Det finns gott om ov som borde ha ett annat jobb och det finns många som är bra.Nej, för det finns ju INGA ordningsvakter ALLS som har NÅGRA SOM HELST kriminella kopplingar ÖVER HUVUD TAGET.
Dagen efter som man registreras som aktiv på kursen.CSN.
För den nya terminen, nu i augusti alltså - När betalas den ut?
Samt har lämnat studieförsäkran. Och registrerat det på Ladok om det gäller Universitet/högskola.Dagen efter som man registreras som aktiv på kursen.
OV får inte heller ha skulder hos Kf men känner en som har det och skulderna tillkom efter att personen blev ov. Antar att arbetsgivaren gör koll en gång per år.
Vet inte mer än så men det är en riktig bra ov som gör ett fint jobb så kanske arbetsgivaren har gjort ett undantag eller kommit överens om att skulden ska bort inom en viss tid. Men om jag inte minns helt fel så denne ov till mig att de inte får ha anmärkningar och det har man ju i tre år om man har skuld hos Kf. Men som sagt brist på ov gör att även mindre olämpliga får jobba när behovet är som störst.Lät konstigt. Vet om ett par ov som är restförda och en byter arbetsgivare stup i ett och verkar få vara kvar
Minns jag rätt är den jag tänker på gäldenär sedan 15år eller så..Vet inte mer än så men det är en riktig bra ov som gör ett fint jobb så kanske arbetsgivaren har gjort ett undantag eller kommit överens om att skulden ska bort inom en viss tid. Men om jag inte minns helt fel så denne ov till mig att de inte får ha anmärkningar och det har man ju i tre år om man har skuld hos Kf. Men som sagt brist på ov gör att även mindre olämpliga får jobba när behovet är som störst.