Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag känner mig så hoppfull idag, nästan glad.

Har länge ignorerat diverse skulder jag inte kunnat betala och hamnat i en svår situation med bla löneutmätning. Jag är drottningen av att sticka huvudet i sanden när det gäller obehagligheter och har väldigt svårt för att be om hjälp helt enkelt.

Men, igår skrev jag ett meddelande till min bank och informerade om att jag hamnat i ekonomisk kris och skulle få svårt att betala mitt (ganska lilla, perfekt skötta sedan fem år tillbaka) lån den här månaden pga kostnader i samband med flytt och att jag hoppades kunna få en betalningsfria månad. De svarade jättevänligt att de såklart ville hjälpa mig på bästa möjliga sätt och vi har nu bokat telefontid på måndag.

Jag inser såklart att det inte kommer att förändra min situation på något sätt och att de kanske inte kan bevilja den betalningsfria månaden men...jag känner mig så glad att jag faktiskt tog kontakt med dem snarare än att ignorera situationen pga att jag skäms över att ha försatt mig i den.

En liten sak för de flesta vuxna människor men, ett stort steg för mig så jag tänker fortsätta känna mig vuxen och duktig ett tag till:)

Kom att tänka på två lite tragedikomiska anekdoter i samband med KFM och hembesök som kanske kan roa någon.

Jag hälsade på hos en kompis, vi slog oss ner i soffan med en varsin kopp kaffe och snackade lite skit. Bredvid mig låg papper helt uppslagna från KFM och jag frågade lite lättsamt, hehe, vad ska jag göra med de här? och tog upp dem.
Min vän tog papprena av mig, sade ingenting utan pressade bara lugnt ner dem mellan soffkuddarna, strök med handen över soffan och fortsatte dricka sitt kaffe som om ingenting hade hänt...

En annan vän fick hembesök av KFM. Oturligt nog satt han på toaletten just då och hade dessutom missat att toalettpapperet var slut innan han satt sig.
I samma ögonblick som han smugit upp, med byxorna nedhasade för att hämta toalettpapper och mitt i action ringde det på dörren. Han satte sig snabbt bakom en stor möbel i hallen, fortfarande med rumpan bar med byxorna vid anklarna, med hopp om att göra sig osynlig och vänta ut besökarens påringning.
Kronofogden kikade då in i fönstret bredvid ytterdörren, min vän hukade sig ännu mer. Han tänkte dock inte på hallspegeln som hängde snett bakifrån när deras blickar möttes i den och kronofogden såg hela härligheten. Min vän satt kvar men blundade nu istället tills kronofogden gick :facejoy: Lite stelt...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp