Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det kan ju ibland hända att polisen följer med. Oftast är det en bil med 2 poliser. Det kan uppstå lite funderingar kring vad det är för någon man ska till när det kommer 4 bilar varav en med hund..

Hu! Bara tanken får mig att känna att jag behöver omvärdera min definition av "en utmanande dag på jobbet" rejält..

Av nyfikenhet: är majoriteten av människor bra att ha att göra med eller är det många som så att säga tar ut sin oro och stress på er? Jag reagerade för ett tag sedan när jag tackade en kvinna på KFM för trevligt bemötande och hon sa att hon ville tacka mig för detsamma. Fick mig att fundera över hur hon brukade bli bemött så att säga.

Godmorgon alla!
Antar att det är fler än jag som har haft sömnproblem? Mitt började för 1 månad sedan. Ser typ ut att en natt är utan eller några få timmar. Sedan bra sömn hela natten, nästa helt okej. Sen kommer en sömnlös natt till. Har någon bra tips här?

Nu har man varit medlem i exakt ett år!
:vinnare::vinnare:

Oj, vad man har lärt sig mycket under denna period.

Från att knappt ens veta vad som händer om man blir försenad med en faktura till att nu kunna berätta hyfsat bra hur en skuldsaneringsansökan m.m går till är otroligt.

Ni medlemmar är guld värda ska ni veta!

Utan detta forumet så hade jag varit så vilsen med allt som händer i skulddjungeln när man har skulder upp över öronen.

Så glad att jag fann detta forum! <3

Utan detta forum så hade nog ångesten och depressionen varit mycket mer påträngande då man inte hade haft någon att fråga när man börjar fundera och alla frågor stora som små dyker upp i skallen.

Hu! Bara tanken får mig att känna att jag behöver omvärdera min definition av "en utmanande dag på jobbet" rejält..

Av nyfikenhet: är majoriteten av människor bra att ha att göra med eller är det många som så att säga tar ut sin oro och stress på er? Jag reagerade för ett tag sedan när jag tackade en kvinna på KFM för trevligt bemötande och hon sa att hon ville tacka mig för detsamma. Fick mig att fundera över hur hon brukade bli bemött så att säga.

De allra flesta är det inga problem med alls

Har bara hört talas om, men det ska ha hänt några gånger att polisen skickat insatsstyrka.. hoppas slippa det, känns som en förrättning eller avhysning som kommer gå lite osmidigt.

Nu har min arbetsgivare för tredje gången befodrat någon som är yngre än mig (dvs billigare) och har mycket kortare erfarenhet av mig till en tjänst jag blivit utlovad i november men inte fått. Jag har konfronterat chefen men blivit dumförklarad och att jag aldrig skulle uttryckt önskemål om befodran (vilket inte alls stämmer!) Har ett annat jobb på g känns som läge att gå till facket snart. Har inte gjort detta för att jag antagligen är för snäll och inte vill undvika konflikt men det här är bara kränkande.
Har blivit både sexuellt trakasserad innan och har blivit utsatt för rasism på arbetsplatser innan och har försökt "lösa det själv" är det värt att anmäla i sådana lägen vad leder det till? Någon som har erfarenhet?

Senast ändrad:
Nu har min arbetsgivare för tredje gången befodrat någon som är yngre än mig (dvs billigare) och har mycket kortare erfarenhet av mig till en tjänst jag blivit utlovad i november men inte fått. Jag har konfronterat chefen men blivit dumförklarad och att jag aldrig skulle uttryckt önskemål om befodran (vilket inte alls stämmer!) Har ett annat jobb på g känns som läge att gå till facket snart. Har inte gjort detta för att jag antagligen är för snäll och inte vill undvika konflikt men det här är bara kränkande.
Har blivit både sexuellt trakasserad innan och har blivit utsatt för rasism på arbetsplatser innan och har försökt "lösa det själv" är det värt att anmäla i sådana lägen vad leder det till? Någon som har erfarenhet?
Otroligt trist. Men det finns ju tyvärr inget du kan göra åt detta. Mer än att faktiskt byta jobb. Vilket du borde. Jag gjorde det när jag upplevde samma som du och det har jag aldrig ångrat.

Tillsattes tjänsten utan att annonseras ut ens internt, menar du?

På min arbetsplats är facket rejält involverade även vid internrekryteringar. Även om arbetsgivaren i slutänden får bestämma vem som ska få den nya tjänsten så måste man motivera i dialog med facket varför sökande A's profil är mer lämpad än sökande B's.

Så det kan absolut vara en idé att slå facket en signal och då fråga hur rekryteringen motiverades, vad det föll på för dig så att säga.

Otroligt trist. Men det finns ju tyvärr inget du kan göra åt detta. Mer än att faktiskt byta jobb. Vilket du borde. Jag gjorde det när jag upplevde samma som du och det har jag aldrig ångrat.

Jag har frågat varför flera gånger och jag får ständiga bortförklaringar. Jag har mer än 7 års erfarenhet av restaurangbranschen det är så tråkigt att bli behandlad såhär. Även mina kollegor tycker att det är fy och skam och pratar om det. Kommer ta det nya jobbet om det erbjuds. Jag ska börja yh-utbildning i höst som jag blivit behörig till nyligen också som är i samma stad som det ev. nya jobbet. Jag har stannat så länge pga mina kollegor som är helt underbara men det här är under all kritik! Kommer lämna men det är alltså inte värt att anmäla? :S

Tillsattes tjänsten utan att annonseras ut ens internt, menar du?

På min arbetsplats är facket rejält involverade även vid internrekryteringar. Även om arbetsgivaren i slutänden får bestämma vem som ska få den nya tjänsten så måste man motivera i dialog med facket varför sökande A's profil är mer lämpad än sökande B's.

Så det kan absolut vara en idé att slå facket en signal och då fråga hur rekryteringen motiverades, vad det föll på för dig så att säga.

Det var en tjänst vi var behov av men som det sagts att det inte funnits råd till pga pandemin. Jag flyttades till en annan restaurang inom samma kedja under slutet av 2020 där man sa att jag skulle få den här tjänsten om jag flyttade dit vilket jag inte fått har och därefter blivit förflyttad igen . På den första restaurangen tillsatte man en yngre tjej en månad efter att de flyttade på mig och nu ännu en tjej som är yngre.

Jag är 100 % själv att det har med att jag är mellan 25-30 att göra och att de andra är mellan 18-20 år gamla (mindre grundlön även vid en befordran) men det är inget som cheferna skulle erkänna för mig. Det är bara inse att jag i arbetsgivarna är "För gammal" kanske...

Men kanske värt att ringa och fråga i alla fall ja utan att man utlämnar vilken arbetsplats det rör sig om.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp