Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Har fått vänförfrågningar från några poliser jag träffat i arbetet och det gjorde ingenting, men är lite paff över att de orkade leta upp min profil.

Tacksamma föräldrar vars barn jag tagit hand om är lite jobbigare, alltså det känns jäkligt elakt att neka, men att blanda ihop jobb och privatliv är inte min grej.

Jag nekar också konsekvent arbetskollegor etc. Vill hålla dem borta från Facebook där jag bara släpper in familj, vänner och bekanta. Har de däremot på Linkedin där jag tycker de hör bättre hemma.

Jag nekar också konsekvent arbetskollegor etc. Vill hålla dem borta från Facebook där jag bara släpper in familj, vänner och bekanta. Har de däremot på Linkedin där jag tycker de hör bättre hemma.

Kollegor har ja gärna på Facebook. Vi är ett tight gäng, men entreprenörer, etc är oxå ”förpassade” till min LinkedIn...

Borde man söka medlemslån eller via förmedlare om man inte tror man kommer få bra ränta?
Misstänker banken skulle begära in en ny UC om man först tar via förmedlare men blir missnöjd med erbjuden ränta?

Själv får jag löpande Messenger meddelanden från mina hyresgäster... Dom brukar då skriva att dom tror att de e den lättaste vägen att få svar... :( Inte ovanligt att dessa mess inkommer sena kvällar eller helger... Jag svarar ALDRIG !
För mig är det tvärtom, min hyresvärd hör av sig ofta via messenger, men jag känner förvisso dom privat innan jag blev hyresgäst så gränsen mellan hyresgäst och vän är nog ganska tunn.

Godkväll!
Om man gifter sig och jag har t.ex 300 000 kr o hon inga lån. Bara tillgångar.

Vet att man inte ärver andras skulder. Men om man har eget sparande på t.ex 50-100 k. Hur funkar bodelning då?

Läste lite snabbt att man kan behålla dessa tillgångar pga jag har högre totala skulder än tillgångar

Godkväll!
Om man gifter sig och jag har t.ex 300 000 kr o hon inga lån. Bara tillgångar.

Vet att man inte ärver andras skulder. Men om man har eget sparande på t.ex 50-100 k. Hur funkar bodelning då?

Läste lite snabbt att man kan behålla dessa tillgångar pga jag har högre totala skulder än tillgångar
Ja, vid bodelning läggs summan av dina skulder och tillgångar ihop. Beloppet som kvarstår ska med in i bodelningen. Är beloppet negativt har du 0 kr med dig in i bodelningen.

Ja, vid bodelning läggs summan av dina skulder och tillgångar ihop. Beloppet som kvarstår ska med in i bodelningen. Är beloppet negativt har du 0 kr med dig in i bodelningen.

Okej, om hon har 500 000 kr då? Då gör hon verkligen en förlust av att gifta sig med mig.

Det bästa är väl äktenskapsförord där

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp