Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

en total lock-down inte är lösningen på allt.

Understatement of the year. En lockdown löser precis ingenting och de länder som infört sådana kommer att få en ekonomisk kalldusch vars konsekvenser kommer att bli kännbara under många år framöver.

Dock tror jag vi kunnat undvika många dödstal genom ha tillfälliga nedstängningar över t ex jul-nyår och nu senast över sportlovet.

samt vore jävligt nice om folk tog det på allvar och höll avstånd, tvättade händerna och använde munskydd

Dock tror jag vi kunnat undvika många dödstal genom ha tillfälliga nedstängningar över t ex jul-nyår och nu senast över sportlovet.

samt vore jävligt nice om folk tog det på allvar och höll avstånd, tvättade händerna och använde munskydd

Exakt.

Det hade ju varit bättre att stänga ner ALLT 2 veckor i våras - 2 veckor i vintras. Tryckt tillbaka smittan och återvänt till ett normalläge.

Inte som nu, lagom tills man låtit 12.000 äldre dö med brått mod, ja då får regeringen minsann för sig att ta i med hårdhandskarna. Stänga ner barer och restauranger och införa munskydd i kollektivtrafiken samt pandemilag.

Varför agerade man inte tidigare?

Varför agerade man inte tidigare?
Jag tror dom inte såg det komma :)

Inte för låta för konservativ men jag tror ärligt talat det handlar mycket om stoltheten och vägra erkänna man kan haft fel, sen hjälper det inte vi har en sosse regering men tänker inte gå in för mycket på politik nu men allas nya gud (Tegnell) har hela tiden varit emot munskydd medan båda hela omvärlden och WHO rekommenderar alla till använda det.

Jag åker inte kollektivt men jag har alltid med mig ett munskydd t ex när jag går o handlar i mataffären (tragiskt nog är det 1/10 som använder det där. Många är så otroligt nonchalanta). Nu tillhör jag inte någon riskgrupp och håller mig inomhus för det mesta, dels för jag jobbar 100% hemifrån sedan mars förra året men går inte heller ut längre eller går på gymmet pga eventuella smittorisker.

Tunna Blå Linjen på SVTPlay är en riktigt bra serie, dagens avsnitt var bäst hittills! Polisyrket är verkligen inte enkelt...

Senast ändrad:
Tunna Blå Linjen på SVTPlay är en riktigt bra serie, dagens avsnitt var bäst hittills! Polisyrket är verkligen inte enkelt...

Hoppades den skulle vara alá bron men första två avsnitten var otroligt sega även om det naturligtvis är coolt att man känner igen varenda milimeter av miljön i serien då den utspelar sig här. Kommer naturligtvis se hela men hoppas den kommer igång lite i avsnitt tre och framåt.

När kommer det en ny större bank i Sverige måtro. Det känns som att det är flera år sedan en ny aktör kom på marknaden som erbjuder 350k...

Med tanke på att Sverige har 10.5 miljoner invånare känns ca 30 banker ganska litet i sammanhanget?

När kommer det en ny större bank i Sverige måtro. Det känns som att det är flera år sedan en ny aktör kom på marknaden som erbjuder 350k...

Med tanke på att Sverige har 10.5 miljoner invånare känns ca 30 banker ganska litet i sammanhanget?
Skulle säga tvärtom ! 30 banker är väldigt mycket på bara 10 miljoner ! Många länder på 70 miljoner har knappt 10 banker :)

Jag skulle gissa mig på dnbNor

Skulle säga tvärtom ! 30 banker är väldigt mycket på bara 10 miljoner ! Många länder på 70 miljoner har knappt 10 banker :)

I Danmark finns det omkring hundra banker, varav ca 25 är börsnoterade. i Norge finns det också fler än i Sverige. Så jag vet inte vilka länder du syftar på i Europa med 70 miljoner invånare som har knappt 10 banker?
Möjligt det är så i Bangladesh,Thailand,Uzbekistan och andra liknande länder men tänker ur ett europeiskt perspektiv

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp