Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

En fråga som kanske diskuterats innan men som jag inte hittar svar på nu. Kan man sägas upp om man har ekonomiska problem? Eller problem på det sätt att man har en del skulder, inkassokrav och annat.

En fråga som kanske diskuterats innan men som jag inte hittar svar på nu. Kan man sägas upp om man har ekonomiska problem? Eller problem på det sätt att man har en del skulder, inkassokrav och annat.
Nä de kan inte varsla någon om uppsägning för du har ekonomiska problem. Då ska du isåfall ha ett väldigt speciellt jobb

60-70 % sitter för narkotikarelaterade brott. Så vill man frigöra plats är det inte så svårt.

Sen gillar jag förslaget om att hyra fängelseplatser i Litauen för en bråkdel av kostanden att hysa fångar i Sverige.
Är dom tuffare än här är det ju jackpot.

Nä de kan inte varsla någon om uppsägning för du har ekonomiska problem. Då ska du isåfall ha ett väldigt speciellt jobb

Jo.
Inom finans & försäkring ryker du på dagen om du har skulder hos KFM som är över 100.000 (osäker på exakt belopp). Inte all finans men om du distribuerar vissa produkter. Lagen heter IDD. Man kan läsa mer här om intresse finns
: https://www.fi.se/contentassets/2e8d4b4ff7124faca86cc1c2f1988c7d/fs1810.pdf

"1. ha skulder som överstiger 100 000 kronor och som verkställs hos Kronofogde-myndigheten"

Sorgligt att ett lån kan göra en så glad men. Haft det svettigt inför julen då jag helt enkelt har högre utgifter än lön just denna månad (kommer vara i fas nästa månad) och inte viljat be om mer hjälp. Loggar in på Ferratum och fått höjd kredit på 6000, fan vad jag behövde den lättnaden idag. Även idag första 20 dagarna idag utan spel för FÖRSTA GÅNGEN PÅ 6 ÅR. Lång väg och kamp kvar men man lär väl vara stolt över sina små framsteg ändå. Imorgon blir det lite öl och avslappning. ^^ Trevlig helg på er alla mina vänner.

Snart är det nytt år och spärren på spelpaus går ut. Redan nu börjar man bli sugen. Rimliga är ju att spärra sig direkt.

Svårt att följa råden om att julhandla i tid när man är skuldsatt och inte har någon buffert. Här blir det som vanligt ett race den 23e för att fixa julklappar, gran, julmat och kanske lite öl och glögg. Julmaten blir ju av karaktären måttlig och mest halvfabrikat. Vad det blir beror på vad som finns kvar i butikernas hyllor.
Just nu finns hela 28 kr på kontot efter en månad med dryga extrautgifter och en arbetslös make som fortfarande väntar på utbetalning ifrån a-kassan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp