Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Att det är löjligt liten amortering har väl inte så mycket med annuitet eller rak amortering att göra. 15000 på 7 år blir väldigt låg amortering.

Att det är löjligt liten amortering har väl inte så mycket med annuitet eller rak amortering att göra. 15000 på 7 år blir väldigt låg amortering.

Naturligtvis, amortering blir dock 178:- per månad med rak amortering, anuitet blir under 200:- första året... Beror ju på situationen vad som är bäst. Många löser lånet efter något år och då har man i princip bara betalt ränta, dock blir månadsbeloppet lägre så har man inte utrymme kan jag förstå att man tar ett annuitetslån.

Hmm... mig frågade de aldrig om jag vill kör köpa ngn produkt och har heller aldrig fått erbjudande om att utöka. Förstår att du inte vill nappa då lånet är så dyrt.
Skönt att du slapp produkt! Desperat som man var för lånet tog jag en produkt som blev ytterligare 9000 i avbetalning. Erbjudande om höjning kommer efter första året då dom tycker du varit en bra kund. Dom kommer se ut så här med varierande summor.

Bilagor

• 1D6DB1D6-F765-4F91-B192-1E4B9F3AC796.jpeg
    1D6DB1D6-F765-4F91-B192-1E4B9F3AC796.jpeg
    430.2 KB · Visningar: 18
Skönt att du slapp produkt! Desperat som man var för lånet tog jag en produkt som blev ytterligare 9000 i avbetalning. Erbjudande om höjning kommer efter första året då dom tycker du varit en bra kund. Dom kommer se ut så här med varierande summor.

Värdebevis. Tveksam marknadsföring av krediter det..

Ni vet mitt problem med att sätta gränser.

Min sambo vill ha min Swish före hon betalade våra gemensamma räkningar. Så jag swishar halva min lön. Sen kom hon ut efter och sa att våra räkningar räckte inte från det hon fick av Försäkringskassan så hon fick ta utav sina egna pengar. Vill att jag ska swisha ytterligare pengar. Men det hon fick ta från hennes konto är ju halva min lön och jag har mer personliga räkningar än henne.

Min sambo vill ha min Swish före hon betalade våra gemensamma räkningar. Så jag swishar halva min lön. Sen kom hon ut efter och sa att våra räkningar räckte inte från det hon fick av Försäkringskassan så hon fick ta utav sina egna pengar. Vill att jag ska swisha ytterligare pengar. Men det hon fick ta från hennes konto är ju halva min lön och jag har mer personliga räkningar än henne.
Jag hade bett om att få se utdrag på räkningarna.

Jag vet att det inte är så lätt.
Jag lever med skuldsanering till viss del pga min Fd sambo numera särbo. Allt är mitt fel då jag inte kunde dra gränser till honom eller min son.
Min särbo har idag bra ekonomi då han fick ekonomisk hjälp av sina föräldrar och till viss del av mig. Hans spelmissbruk har idag inte fått några konsekvenser på hans ekonomi.
Denna månaden fick jag ut lika mycket som mina räkningar pga semester i juni vilket innebär inget ob men även två sjukdagar.
Min särbo sa till mig att han inte ville höra mig säga något om min dåliga lön eller om min ekonomi någonsin.
Några dagar senare säger han.. Jag fick 15000 kr över efter att jag betalat mina räkningar.
Jag kommenterade inte det då jag vet att jag klarar mig själv.

Jag vet att det inte är så lätt.
Jag lever med skuldsanering till viss del pga min Fd sambo numera särbo. Allt är mitt fel då jag inte kunde dra gränser till honom eller min son.
Min särbo har idag bra ekonomi då han fick ekonomisk hjälp av sina föräldrar och till viss del av mig. Hans spelmissbruk har idag inte fått några konsekvenser på hans ekonomi.
Denna månaden fick jag ut lika mycket som mina räkningar pga semester i juni vilket innebär inget ob men även två sjukdagar.
Min särbo sa till mig att han inte ville höra mig säga något om min dåliga lön eller om min ekonomi någonsin.
Några dagar senare säger han.. Jag fick 15000 kr över efter att jag betalat mina räkningar.
Jag kommenterade inte det då jag vet att jag klarar mig själv.

Så tråkigt att höra. Sånt är nog inte så lätt alltid. Vet ju att min sambo är rik och har mycket mer pengar över varje månad.

Får man fråga hur din sambo behandlade dig med allt annat?

Skaffa ett gemensamt konto för räkningar som båda har tillgång till. Fungerar väldigt smidigt eftersom man själv väljer vilka kobton båda har tillgång till. T.ex. lönekonton, sparkonton etc kan man fortsätta ha privata även om man har samma bank.

Finns inget annat än att sätta sig gemensamt och gå igenom och betala alla räkningar. Varför låter du henne sköta allt själv?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp